Flytta sparandet från Nordea till nätmäklare eller ej?

Jag har 2 sparande I genetation 70-tal på min bank NORDEA. Som jag haft I 20år, men avgiften är på 1,51% och jag har hört dig säga 1000ggr att man ska ha en bred,billig indexfond. Och jag sparar även I fonder på Avanza (Avanza global index, Länsförsäkringar global, Avanza global ränta och Avanza sverige)

Nu till min fråga:

-Tycker du att jag ska flytta allt mitt sparande till Avanzas fonder eller ska jag låta det fortsätta rulla på I NORDEAs portföljer?

ja (om du inte tycker om att donera pengar till behövande på nordea)

3 gillningar

Du ver att Nordea har global indexfond med låg avgift ?

4 gillningar

Om du vill ge bort ca 1.30% och förmodligen få sämre avkastning så stanna i denna fond hos Nordea.

Annars har ju Nordea numer en billig Global index fond som SNS skriver. Jag hade dock flyttat till Avanza och valt DNB Global Indeks.

2 gillningar

100 % sälj skiten. Köp billig fond på Nordea eller flytta till Avanza och köp billig fond där. Finns noll anledning till att behålla den.

1 gillning

Hej SNS.

Tackar för svar. Vilken fond är det du menar då?

//Ronny

3 gillningar

Nordea sänkte nyligen avgiften på sin globala passiva indexfond till 0.19% - billigare än LF och DNB på avanza.

Min rekommendation är att sälja din dyra fond, skatta på den om det behövs och köpa Nordea Global Passiv som @SNS länkade ovan.

2 gillningar