Men finns det någon fond som är medel risk ganska stabil som man kan spara i på 10 år + . Typ 20 procent av 5000 kr i månaden som man inte behöver va jätte orolig för mvh Lena
Helst tycker jag att du skall titta på Jans förslag till olika portföljer!
Vill du ha förslag på en enda fond med låg riskprofil så föreslår jag Swedbank Robur Access Mix som innehåller 50 procent aktier och 50 procent räntor. Förvaltningsavgiften är dessutom väldigt låg.
Personligen hade jag valt en renodlad aktiefond eftersom din sparhorisont är så lång. Men vill du sova gott om natten är detta ett bra val. Det skall till ett mirakel om fonden om tio år är mindre värd än vad du har satt in.