Tänkte eventuellt teckna i Apoteas introduktion.
Kan man teckna aktier vid börsintroduktionen för pengar från belånad portfölj?
Tänkte eventuellt teckna i Apoteas introduktion.
Kan man teckna aktier vid börsintroduktionen för pengar från belånad portfölj?
Bör man inte undvika börsintroduktioner?
Vad säger forumet?
För mig handlar det om att sälja direkt inom första 15 minuterna, aldrig om att behålla.
Har inga aktier överhuvudtaget, bara indexfonder i portföljen.
Det brukar handlas en del och gå upp i början. Har lönat sig förut. Brukar dock bara göra detta där det varit ett stort intresse och inga direkta varningsflagg.
Vad är era tankar om Apotea? Har inte sett några direkta varningsflagg. Brukar själv handla från dem, även vissa matartiklar.
Jag är old school, belånar mig nästan aldrig (även om det är fel i teorin men känns skönare i praktiken att vara obelånad på investeringar).
Att sälja direkt gör ju att du kanske går miste om vissa större vinster på lång sikt, ex Evolution Gaming 100ggr pengar fr börsintro till försommaren 2021 (5-7 år var man tvungen att äga dem).
Men å andra sidan riskerar Du ju inte att få en aktie typ Telia år 2000 ![]()
Har du kreditutrymme är det ingen skillnad om du köper aktier, nyemissioner, derivat, fonder eller plockar ut likvider.
Ja, självklart går det bra.
Håller med. Men orkar inte hålla på att flytta pengar ut och in för att leka lite. Tänkte att detta kanske var en bra lösning. Det handlar som sagt om småpengar i förhållande till portföljen som enbart innehåller globala och svenska indexfonder.