Tipps på ny podd där par pratar ut om sin ekonomi

Hej alla!
Vill tipsa om en helt ny podd som just startat.
Den heter “I will teach you how to be rich”.

Ramit har terapi med par som upplever att det har något problem med pengar. Fascinerande samtal och så uppfriskande att få en syn bakom kulissen inklusive faktiskta siffror.

Real money stories from behind closed doors.

Why do some of us feel so anxious about money? Why do we feel guilty about spending on the things we love?

And how do we handle our finances in a relationship?

Most of us have never been taught how to have these conversations so we can get on the same page with our partner.

That’s where I come in. I’m sitting down with couples, who’ll share real money problems and real numbers from behind closed doors.

Some couples struggle, one is a spender and the other a saver. Other couples struggle on how to live their lives when they have hundreds of thousands of dollars of debt. One couple agonizes over the cost of groceries — even though they have a net worth of $8 million.

‘I Will Teach You To Be Rich’ gives you access to couples sharing the most intimate aspects of their lives. These are real stories about love and money from behind closed doors

9 gillningar

Money Management och relationer är alltid en superintressant mix. Tack för tipset! Den lägger jag till på min poddlista.

3 gillningar

Tack för tipset!
Mycket bra privatekonomisk podd, bästa sedan RT.

Spännande och ovanligt att höra riktiga siffror.

Det kan t ex vara människor som tjänar 300 000 USD/år men ändå inte köper någonting utan rabatt.

Många av dem är verkligen höginkomsttagare, men poängen med podden är just att visa att ekonomiska problem sällan är relaterad på siffran på bankkontot.

Min viktigaste läxa från podden är att jag försöker sluta bry mig om småkostnader. Vill jag beställa efterrätt på restaurang, så ska jag göra det. Jag har råd och borde inte i varje situation tänka “onödig utgift”.

Rekommenderar starkt.

2 gillningar