De är ju helt grymma? Har allt du behöver. För 20kr i månaden så får du exakt allting.
Är de underskattade? För bolån tycker jag de är kända som ett bra alternativ utan förhandling. För bank var de tidiga med i princip enbart digitalt vilket gjorde dem billiga. Men detta vet väl folk?
Många har storbanker fortfarande.
Blir 0kr med ett norwegian kort ![]()
De är väl ett kreditkort?
Tyvärr har de tagit bort kontokrediten för nya kunder. Enda banken jag känner till som erbjöd kontokredit som bara kostade när man använde den.
Fungerar bra med Northmillbank kort eller klarna och många andra också
Jag är nöjd efter många år ![]()
Särskilt nu när man kan swisha tillbaka pengarna från kortet omedelbums.
Är kund hos Skandia sedan 90-talet. Har inte haft något kort hos dem på många år. Har diverse andra kort som alla är gratis.
Samma här, bolån och swish hos Skandia men inget bankkort. Kör bara kreditkort och ett northmill som backup, Wise för resa.
De flesta byter inte bank, så man har den man skaffade som ung i normalfallet.
Sen är det kanske ett överdrivet fokus på avgiften till banken (alltså för vardagssaker). Denna kostnad (upp till kanske 50kr/mån) är mkt liten i sammanhanget för de flesta, så ingen som bryr sig.
En lunch där jag bor kostar mellan 130-200kr, så 50kr för en hel månad är småpengar.
På bolån är det däremot skillnad och där förhandlar många eller har SBAB, Landshypotek eller liknande
I detta fall får man inte bara kostnadsfria tjänster utan även överlägsna. Avgiften blir ungefär ~250k på femtio år, för absolut ingenting.
Det ena utesluter inte det andra.
Vad är extra allt?
Själv har jag LF och betalar ungefär detsamma (25:-) men får då försäkringsrabatter etc. Så vad ingår hos skandia som är så extra bra?
p.s. Jag har varit kund hos skandiabanken också, på den tiden då de var den enda banken som hade riktigt billiga eller gratis utlandstransaktioner. (dvs under neolitikum)
Har ansökt hos Northmillbank för kortet men har inte hört av mig från de i 1 vecka eller fått mejl?
Har du valt att få ett fysiskt kort? Annars får du bara ett virtuellt kort.
Jag ansökte väl båda? konto och kort. Fanns bara ett ställe att trycka på.
jep exakt de var det.
Det är ett virtuellt kort och sen väljer man att bocka i att man vill ha ett fysiskt kort också.
står att de tackar för ansökan och ska kontakta mig, gjorde det nu 3 ggr få se ![]()