Mailade Jan och blev ombedd att posta mailet i forumet. Så här är mitt första inlägg 
"Hej, ska försöka fatta mig kort då jag vet att ni är upptagna. Har läst bloggen och lyssnat podden i många år och känner att jag äntligen har något konkret att ge tillbaka 
Lyssnade precis på er bokrecension av extreme ownership. Jag ville bara tipsa om att den boken ska ses som del 1 av 2 (eller möjligen 3). Jag har även lyssnat mycket på Jocko podcast där de såklart pratar mycket om böckerna. De brukar nämna där hur de märkte att det blev många missförstånd av extreme ownership-boken, och därför skrev de 3 år senare “The dichotomy of leadership” som ska ses som del 2. Det finns även en senare bok som heter “Leadership strategy and tactics” som jag förstår ska vara någon slags fältmanual. Inte läst den själv.
Hur eller hur, det de säger i podden är att när de skrev extreme ownership var de fortfarande ganska gröna inom den privata sektorn. När de skrev dichotomy of leadership hade de erfarenhet från hundratals privata case också. En del av kritiken ni hade i podden berörs nämligen i dichotomy of leadership.
Vill även passa på att tipsa om de avsnitten av jocko podcast som heter “The debrief…”. Där är det Jocko och Leif eller Dave (“The real Top Gun”) som pratar om verkliga uppdrag de haft, fast såklart anonymiserat. Väldigt intressant. Jocko podcast i allmänhet är jättebra, i princip krigshistoria. Han letar fram en massa gammalt material som nästan ingen har läst och sammanställer det till en historia kan man säga.
Tipsar också om att lyssna på avsnitten med Jocko i Tim Ferris show om du inte redan gjort det. Där är ett par avsnitt när Jocko har fått riktigt tunga och svåra läsarfrågor, och där får man verkligen uppfattning om hur bra han är på att hantera tuffa situationer.
Avslutar med humor, vet inte om du har spelat Halo-spelen, men jag såg en gång ett meme: “When the Halo movie arrives, Master Chief will finally removes his helmet. It will just be Jocko and no one will be surprised” 
Tack för allt ni gör och ta hand om er i dessa obehagliga tider!
P.S. Vill också tipsa om att Sprott physical uranium trust går att köpa på Nordnet (ej Ava). Den är som Xetra gold fast för uran. Eller ja, så nära man kan komma så att säga. Man kan till och med räkna ut hur många pounds uran man äger via deras hemsida"