I tråden “Vad är ditt bästa tips på ekonomibok” diskuterade vi en idé om att ha en bokklubb. Jag tänker att det skulle vara jättekul med #LäsaTillsammans.
Jag önskar nämligen läsa mer än vad jag gör och få saker kan ge en sådan skjuts eller perspektiv på livet som en bra bok. Jag har dock aldrig deltagit i bokklubb så jag vet inte hur man gör. Så ni får hjälpa mig.
Men jag tänker att vi väljer en bok, sätter en deadline om ca en månad och sedan startar vi en tråd på ämnet, kanske har en digital FikaTillsammans på boken. Låter det som en bra idé? Om ja, då tänker jag att vi kör så är det högst frivilligt.
Mitt förslag på bok är i så fall:
- The Psychology of Money: Timeless lessons on wealth, greed, and happiness av Morgan Housel som har fått fina recensioner och rekommenderades i den andra tråden av @callejanne
Deadline tänker jag skulle kunna vara typ 4 februari. Vad sägs? Någon som är på?
(det går komma med andra boktips om alla har läst den).
Uppdatering: Upptäckte precis att den var slutsåld på Adlibris. Vet inte hur ok det är att ta en bok på engelska som bara finns i digital version. Låt oss se i tråden.
Uppdatering #2: Släpps på svenska den 15 januari enligt Bokus. Kanske ska vänta tills dess?