Förslag till läsning? Top tips?

Hej!

Jag såg lite snabbt en sammanställning/förslag på länkar till olika diskussioner eller topic som föreslogs av @janbolmeson (topplista?) men missade spara ner den. Och nu hittar jag den inte. Har för mig att det handlade om en lista med förslag till vidare läsning här på forumet, top diskussioner eller dylikt. Är det någon som kan länka till den eller har du (@janbolmeson) kanske den nära till hands?

Jag är personligen i startgropen kan man säga, försöker hålla mig lugn i båten och på vägen försöker jag bara suga åt mig all den kunskap som finns.

I övrigt tack till forumet för all intressant läsning och alla reflektioner. Häftigt med tillgång till så mycket kunskap på ett o samma ställe. :pray:t4:

På förhand tack för hjälpen!

Om du vill ha lästips utanför podden och forumet så har jag under sommaren lyssnat på the richest man in babylon på storytel med mycket god behållning. Somlig visdom går visst aldrig ur tiden. Dessutom var den bara ca 4 timmar :slightly_smiling_face:

Lyssnar för närvarande vidare på Ray Dalios bok principles, vilken också känns lovande än så länge.

Tobias Schildfat bok Vägen till din första miljon var också en bok jag fick nytta av, dock så har nog vissa konkreta råd och synpunkter blivit föråldrade sedan 2011. Den var också rätt kort och gav en bra introduktion till börsen :+1:

2 gillningar

Tack för tips Victor, ska kolla upp de där. :nerd_face:

Tror jag fick svar på frågan i dagens avsnitt. Det va nog ”bästa diskussionerna” jag tänkte på :grin::mechanical_arm:

2 gillningar

I will teach you to be Rich, men skippa delarna om amerikanska pensionssytemet och kreditkortsbonus. Gärna ljudboken då det är Ramit själv som läser och han är riktigt skön att lyssna på!

Mer pengar för pengarna, innehåller det mesta som RikaTillsammans pratar om.

Sen kan jag rekommendera Blinkist…de typ sammanfattar böcker. Jag pallar inte med att läsa vissa av de tyngre ekonomiböckerna och tar gärna en sammanfattning istället. :smiley:

2 gillningar

Tack för tips!
Blinkist låter som ett intressant alternativ.:ok_hand:t4::grin:

1 gillning

Hej,

Mer pengar för pengarna : spara, låna och försäkra som de verkliga experterna

Det är en bra bok om privatekonomi skriven av dom som ligger bakom Våra 10 budord | Småspararguiden
På svenska skriven för svenska förhållande map pension, bostad, lån etc.

Förslagvis så lånas boken på närmaste bibliotek. :slight_smile:

1 gillning