Bokrecension Rich Dad Poor Dad

Hört och läst så mycket om att den boken ska va bra och Nextory o Storytel körde den i ansiktet på mig så nu har jag läst den (läst med öronen). Vilken besvikelse. Den rika Pappan är inte ens bonusPappa, han är grannpojkens Pappa som inte ens gillar sin egen son. Sketna tips om hur man ska bli rik. Lite slavtips. Den Riktiga Pappan är en lat liten kommunistlärare som tycker att staten ska rädda alla små latisar. Så växer den här unga 9-åringen upp och minns varje örings detalj från en parkbänk från way back then när kapitalisten bjöd på en vaniljglass och delade med sig av de djupaste sanningar som finns. Troligt. Nu när den här killen som endast har en pappa som han ljög om i titeln, tycker han att han borde jämföras med B Gates och Warren B för att han myglade sig igenom en fastighetaffär och tjänade 20k dollws. Vilket pretentiöst supercrap. Fast underhållande.

Behövde bara pysa ut för de förlorade 8 timmarna. Modsen får gärna deletea direkt. Andra kanske hinner säga vad de fick med sig av skitboken som jag missade. Mvh

2 gillningar

Finns faktiskt ett väldigt gammalt, helt RT-avsnitt om den.

2 gillningar

Ooof Tack jag visste inte om den. Ska kolla. Hoppas jag inte översålde frustrationen.

Haha den va kul, jag har aldrig gått så länge tillbaks på RT pods. Carro är så gullig och skön och Janne försöker försvara skitboken anno mit Biltema-mikrofon. Mitt hjärta smälter :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Lite så… även om jag måste peta i att ingen påstått att han har två pappor. Det var du som läste in det. :smiley:

Men jag tyckte iaf första delen var lite underhållande och minns fortfarande episoden med serietidningarna för uthyrning.

1 gillning

Jag tänker att Rich Dad Poor Dad är för sparandet som Rocky IV är för träningssuget, typ.

Karln verkar vara lite av en lurendrejare och han kommer inte med så många vettiga råd, men boken kan ända vara eggande på något sätt.

2 gillningar

Jag köpte titeln och va med på två pappor. Som en pappa och en lite bättre bonuspappa. Agreed arbetet i affären där killarna kunde använda sin tredjedel av lönen till att låta kompisarna läsa dem till en peng (de fick ju inte sälja, men ingen sa att de inte fick låta andra läsa). Bra BeesKnees. Wespect där. Men annars ganska banalt.

Tror skillnaden är på en hel eller halv generation. Skulle ändå stämpla läs även om jag var lite frustrerad.

Lätt läsvärd för oss gamla. Men en ganska dum bok. För mig som recenserade :grinning_face::+1:

1 gillning