Modigt av er att inte klippa när det blev väldigt känslosamt.
Hej Jan,
Jag kände mig träffad i vad du säger. Du pratar om mig när du beskriver vad du går genom. Jag är 47 och ett par år sen det har börjat dyka upp en del frågor i mitt liv som gjorde att jag har börjat en resa och bett efter hjälpt. Jag tror vi är resvänner nu. Jag önskar dig att fortsätta gräva i dig tills du känner att du har kommit hem.
Tack för ditt bidrag!
Gillar verkligen din take att packa en bra ryggsäck istället för att bygga ett slott, har gått och grunnat på den i en vecka nu…
Provprat: Tänker att man kan dra en parallell till att bygga, och finna trygghet i, sitt humankapital (inklusive de relationer man odlar) hellre än siffrorna på skärmen.
Härligt! ![]()
Extra kul om det sätter igång tankar hos andra.
Verkligen, relationer och humankapital bär man ju alltid med sig, så de ryms definitivt i ryggsäcken.
@janbolmeson Sjukt starkt av dig att vara så öppen med dina svagheter och ditt arbete att bli en bättre människa. Tack ![]()
Två relevanta artiklar på ämnet. ![]()
There is always going to be something to worry about when it comes to building or preserving wealth.
What if the market crashes and doesn’t come back?
What if inflation is much higher than expected?
What if I lose my job?
What if the economy goes into a terrible recession?
What if I pick the wrong investments?
What if I’m not saving enough?
What if I’m saving too much?
You can drive yourself crazy going down the rabbit hole of potential financial landmines.
Roland Paulsen vore en DRÖMGÄST i podden!
Väldigt fint avsnitt, blev berörd av Jans tankar kring ekonomisk oro.
Hur har det gått med cyklingen och resan?
Hälsningar, nyfiken ![]()