Carro får uppmuntran och jag tips om att söka psykolog. 🙂 | Uppföljning till #366

Kort incheckning till följd av alla fina kommentarer till förra veckans avsnitt (366) om vårt depåstopp där vi konstaterade bland annat Caroline ville göra ett skifte i livet och leva ett lite mindre liv. Lite det som vi citerade Naval Ravikant i förra avsnittet om friheten som kommer från att göra livet rikare genom att ta bort. :heart:

Först och främst, tack! Tack för alla fina kommentarer, glada tillrop och uppmuntran. Framförallt vill jag också säga tack till läsaren som skrev till mig:

“Tack för alla RT-avsnitt, jag jobbar som läkare med inriktning på psykiatri och det med din nedstämdhet, att du sovit mycket, inte tyckt jobbet varit kul och gått upp i vikt kan vara ett tecken på en atypisk depression. Dessa missas ofta, mitt tips är att du tar hjälp och pratar med någon.”

Sagt och gjort. Jag ringer till företagshälsovården och får prata med en psykolog som efter en stund säger:

“Det låter ju inte så bra det här. Mitt tips är att vi inte börjar med det lilla paketet, utan vi det stora direkt med 10 psykologtimmar. Sedan kan vi isf. även aktivera en rehabplan om det behövs. Du har ju tecknat alla våra paket… (:see_no_evil:).”

Därefter fortsätter hon:

“Jag har även en perfekt psykolog för dig på plats i Malmö. Hon är expert på sådana som du som har en livskris och bara jobbet som intresse.”

Min reaktion: :astonished: (har inte tänkt på det så)

Så här är vi idag. Jag har haft mitt första psykologsamtal och vi pratade bl.a. om att ta lite semester. Något jag faktiskt aldrig gjort. :scream:

Därav inget ordinarie långt avsnitt denna veckan och jag tänker semester med ordinarie avsnitt till någon gång i augusti. Sedan har jag ju ett par avsnitt jag har lovat som det om utdelningsaktier, det om hur rika är svenskarna och uppföljningen med @MoaD. Avsnitt jag faktiskt ser fram emot själv.

Tack än en gång för att du och ni i communityn är så fina! :heart:

132 gillningar