332. Livförsäkringar: Allt du behöver veta | Trygga din familj och få tillbaka pengar om du inte dör

Jag kan inte hitta någonstans en kalkyl över faktisk ”slut”kostnad för en traditionell livförsäkring. Skandia ”kunde inte” ge mig en teoretisk kostnad för vad jag kommer att betala totalt över livförsäkringens period. Fick bara att de kunde se kalkyl för 6 år framåt i tiden där premien ökade varje år med en viss summa inom det spannet. För varje 10 år ökar premien markant, som för varje försäkringsbolag (förutom Änke). Har skrivit ett mail till dem om att göra en uträkning från min ålder (37 år) och 33 år framåt i tiden där de får räkna från som att jag vore 43, 49, 55 år osv för jag vill verkligen veta vad den sammanlagda betalningen blir för 2 miljoner i livförsäkring. Det handlar ju om två kunder (min fru och jag) som de eventuellt kommer att tjäna mycket pengar på om vi väljer dem, då borde det vara i deras intresse att göra den här uträkningen åt mig.

Jag står nämligen och väger mellan just en traditionell livförsäkring där kommande rätt många år inte har så dyr premie + investera mellanskillnaden mot vad Änke tar i premie i Lysa med högre avkastning (högre risk) än vad Änke har. På så sätt borde jag ha tjänat in rejält mycket mer i avkastning efter 33 år än om jag skulle välja Änke.

Rätta mig gärna om ovan är helt åt fanders.

1 gillning