421. Olika perspektiv på den ekonomiska resan | Rikedomstrappan del 2 av 4

Hahaha, sorry, nästa gång. Hade ju så mycket viktigt att säga. :joy:

Nej, vilket är ju det fina i och med Sverige tycker jag. Något vi ska vara stolta över. :slight_smile:

Säg något mer. T.ex. om man har mycket inkomstpension så borde man ju t.ex. ta mer risk i sitt andra sparande. Är man på nivå 3, då är ju t.ex. sidoprojekt ett asymmetriskt rätt bett, etc.

Stämmer. Som vi har diskussionen i tråden om den:

Så ser jag personligen det som “ett rikare liv”-kostnader, dvs inget man behöver göra varje dag, men som man från tid till annan kan motivera. I mitt fall i sommar t.ex. med en extra förrätt/efterrätt, vattenpistolerna, Carolines och Frejas semesterresa etc.

Ja, i princip. Som @axr har tjatat om i den andra tråden, om du inte hade haft dem hade du ju behövt ta höjd för ett sparande till pension, eller hur?

Njae, du behöver ju jämföra äpplen med äpplen. Hade du spenderat 0.01% av ditt privata kapital hade det ju också fortsatt växa. Jag upplever att vi många gånger går fel då vi tittar på helheten först, kosntaterarar att visst kapital är bundet och sedan ska spendera det fria kapitalet.

Ah, kul! Tack för att du skriver det. :heart: Jag upplever att den växer på en. Jag har ju haft den orättvisa fördelen att ha tänkt på det i mer än en månad.

Hahaha! (Välkommen till forumet). Begynnande, vete fan. Har haft den ett tag nu. :joy:

Jag skulle säga att detta är en klok formulering beroende på den bakomliggande anledningen. Finns ju många som köper bilar redan på nivå 2… :wink:

100%. Exakt så relaterar jag till det med.

3 gillningar