Någon som månadssparar i deras boxar? Verkar bekvämt, men man måste förstås upp i en viss summa för att inte courtaget ska bli orimligt dyrt. Erfarenheter? Synpunkter på de olika boxarna? Saknar en graf där man kan jämföra deras utveckling med varandra…
Hej Bodil!
Vad jag har hört så har det funkat bra för de som har testat det i min närhet. Däremot väldigt dyrt då det även är en procentsats på t.ex engångsköp.
Men kanske inte är något extraordinärt att spara via?
Det blir ju särskilt dyrt om man måste vara medlem i Aktiesparana för att få rabatt, se Förverkliga dina spardrömmar med Aktiespararna | Aktiespararna. Medlem betalar 10 kr/köp, annars 20 kr/köp. Det är alltså inget för småsparare. Jag har nu blivit basmedlem vilket innebär att jag får tidningen digitalt. Har ännu inte hunnit utvärdera värdet av medlemskapet. Därför nyfiken på övrigas synpunkter.
Är också intresserad av den här frågan. Är det 10 kr per aktie som man betalar för, alltså 100 kr totalt om det ingår 10 olika aktier i boxen eller hur fungerar det? Jag tänker också att man borde kunna använda aktieboxarna som inspiration och köra sitt eget race med samma strategi.
Här är jag nyfiken och höra, har du testat? Hur gick det?
Någon annan som testat och ville ge sin åsikt?