Aktiespararna, värt att bli medlem?

Hej,

Fick hem ett rabatterat erbjudande om att gå med i Aktiespararna.
Är det värt att gå med? Någon som tycker att det tillför något som man inte lika gärna får här på RT?

Ja bara deras medlemstidning är värd priset samt att där relativt ofta är bra företagsbesök på medlemsmötena.

2 gillningar

Aktiespararna och RT är olika saker.

Aktiespararna har fokus på enskilda aktier, att göra en egen aktieportfölj.
De har inte lika väl utvecklat tänk om fonder som RT.

Det jag haft mest glädje av i Aktiespararna är artiklarna i deras tidning om makroekonomi (PeterMalmkvist bl a) och om olika branscher och trender.

Den som förstår RT portföljen kan lätt lära sig vidare om liknande portföljer ex golden butterfly etc.

Aktiespararna har inte lika tydligt portföljtänk, de kommer nog aldrig sätta ihop en allvädersportfölj.

1 gillning

https://www.aktiespararna.se/aktiespararnas-portfoljer

De har 4 fondportföljer bland sina portföljer för olika scenarier.
Kan inte se vad de innehåller men de har åtminstone fonder som bas även om de inte har allvädersportföljer på samma sätt som vi diskuterar på RT.

Tack för svar!

Vill alltid lära mig mer även om jag har lärt mig mycket på RT och har en fondportfölj jag är nöjd med.
Då kanske jag testar ett års prenumeration då det verkar vara ganska mycket som ingår i paketet.

Är det någon som följer aktiespararnas strategier/portföljer? :slight_smile:
Vet något om hur det gått för dom?

1 gillning

De skickade uppdatering idag, om det är Aktieinvests portföljer du menar. Deras Magic box ångrar jag att jag inte lagt in pengar i….

2 gillningar