Aktietips

Jag undrar om cortus energy aktien som har satsat en ny anläggning i höganäs är något att investera i.

Vad tror ni

Bolaget har satsat på ny teknik inom energiområdet. Det går med förlust och har tappat över 60 procent av aktievärdet på tre år.

Ett köp av dessa aktier är att jämställas med köp av trisslotter. Fungerar den nya tekniken kommer du att tjäna pengar. Fungerar den inte, är risken stor att du förlorar allt.

Personligen skulle jag aldrig köpa aktier i detta bolag. Är du däremot beredd att ta en eventuell förlust, för att göra en vinst om projektet skulle lyckas, så önskar jag dig Lycka till.