K-fastigheter

Halloj

Jag är en gambler och blev lite sugen på dagens tips men vet typ inget om aktier…
Om aktien börjar backa, får man den såld då eller kan man bli sittande med den tills inte en krona återstår?:slight_smile:

När man säljer får man välja pris va? Hur fasen bestämmer man det så att det blir bra?

Avrådan pga min okunskap undanbedes:)

Tack på förhand

Du säljer när du tycker det blir bra och du kan själv sätta fpris!

Köp om du vill och lägg i byrålådan!

Ska dock ej köpa men flera i min närhet ska köpa sig en liten stek! Ska ej köpa på grund av att jag köpte en stek i Akelius D

Snabba cash finns ej på börsen!

Gick de bra med Akelius D?

Den ligger för mig -2kr just nu! Men den ligger på pensionsspara kontot! Så den har 20 år på sig!

Glömde tillägga att jag har ett gäng Pennsylvania Real Estate Investment trust också! Det räcker med fastigheter för mig nu!

Lycka till om du hoppar på!

Jag har provade Virogates (börintroduktion) 2018 men förlorade 2K. Som tur var att jag använda depå och kunde kvitta mot vinst 2018. Jag är nöjd med mina global real estate fonder också.

Om den börjar backa så sätter du ett försäljningspris t.ex. lite under senaste gjorda affären. Avanza hjälper dig att få bästa pris oavsett.

Det viktiga är att inte bli sittande med den utifrån min spekulation som går ut på att teckna OCH sälja direkt.