Idun Industrier - notering

Hej, har kollat och sökt på forumet men hittar ingenting om denna noteringen.

De verkar ha ett positivt EBITA de senaste 4 åren enligt årsrapport och Alcur Fonder, Cliens Kapitalförvaltning, Handelsbanken Fonder och Investment AB Spiltan deltar i emissionen.

Nu är min fråga, hur skall jag tänka kring värderingen?

Jag har inte deltagit i en nyemission innan så jag har lyssnat på avsnitt 121 https://rikatillsammans.se/tjana-pengar-pa-borsnoteringar-och-emissioner/

Nu är min fråga; missar jag någonting eller skall jag försöka att teckna för maximalt tillåten del av mitt kapital? (ca 5%)

4 gillningar

Jag tycker det verkar bra. Större mäklare har åtagit sig. Även ägarna har åtagit sig att gå in. Och inga varningsflagg. Dessutom lite spännande bolag.

?

Precis, röda flagg jag letade efter. Hittade heller inga. Tack för svar.

Verkar vara ett spännande bolag, jag har tecknat några aktier!

Många bra bolag i gruppen och de gamla ägarna är i de flesta fall fortfarande med och driver företagen. Verkar vara en bra placering!

1 gillning

Vem vill inte äga ett bolag som äger ett bolag vars enda affärsverksamhet är tillverkning av snickarbänkar? Jag tecknar :grinning:

1 gillning

Sökte aktier på 3 konton - ingen tilldelning. Hur gick det för er?

Sökte på ett konto, ingen tilldelning.

Jag sökte på ett konto och fick heller inget.

Sökte på ett konto, fick inget

Suck. Fjärde gången på ett år jag inte får något. Nu hoppas jag på Pierce imorgon.

Fick tilldelning på 1 av 9 sökta konto. 70 aktier.

Knepigt klimat just nu. :man_facepalming:

Jag sökte på ISK och KF, fick ingen tilldelning.

Sökte på tre. Nada. Traudit som man säger på skånska.

Säkert en konspiration mot oss på RT :grin:

2 gillningar

Har du en tråd eller något med hur du tänker om pierce? Vill inte kidnappa tråden men nyfiken på hur du tänker kring dem? Uppfattade det som att de ska noteras för att betala av sina lån?

Då är ju nästa fråga (för oss som gillar stockpicking i lekhinken). Vem skall köpa imorgon / veckorna framöver då?

Tyvärr inte. Inga varningstecken dock enligt VA, känns tillräckligt stora och breda. Lite tryggt. Är urusel på analyser. Kanske har helt fel. Inget jag behåller utan säljer inom första timmen eller så.

Har varken läst på eller tecknat för övriga som ligger i pipen, men förslag mottages tacksamt.

Noll tilldelning på 4 sökta konton.

Nada för mig, 1 konto

Ingenting på 3 konton.