Fractal Gaming Group IPO

Vad tror ni om den här börsnoteringen? Det känns som att gaming ligger rätt i tiden i alla fall?

1 gillning

Jag såg den med och gick direkt hit för att se vad andra här har för tankar. Jag använder själv deras produkter och deras chassin är ruskigt bra till exempel. Tror de överlag gör väldigt högkvalitativa och uppskattade produkter.

Hur deras företag sköts med ekonomi och sådant har jag dock ingen aning om.

//Peter

Det är nu man ska vara Patreon för då lär @janbolmeson ta upp det och hur man gör för att släppa den direkt. Det är ingen buy and golf då konkurrensen är knivskarp. FD ses ju lite som konservativa. Lite Volvo bland chassi som JonasT på Sweclock Skulle säga.

3 gillningar

FD är väl vad jag vet ett företag som går bra och som gör mycket rätt. Bra produkter, jag (liksom Peter) använder flera av dem och sitter framför ett R4-chassi just nu. Jag känner lite folk inom branschen och vad jag vet är Fractal en uppskattad leverantör. Intresset för aktien är vad jag tror jättehögt och det finns utrymme för att tjäna lite pengar på introduktionen.

Men långsiktigt är det ju, som darkshippo säger, en tuff bransch.

Kan man teckna sig för aktier i Fractal via någon av storbankerna också?

Verkar som att Avanza är den banken som hjälper till vid noteringen, så även om det skulle vara möjligt vid någon annan bank så har du nog förtur via Avanza att få aktier om det skulle bli övetecknat :slight_smile:

2 gillningar

Känslan säger mig att man ska köpa.
Bokade upp mig för 1000st
Så får hoppas man kommer med tåget innan det rusar iväg

Med risk för att dra på mig kritik; chassin och skal, är inte det lite 90-tal? :wink:

Finns det någon analys på det här om det verkar som en straffspark eller ej?

Jag vet att det finns någon bloggare som har en tjänst där hen presenterar sina analyser på IPO:s någon som vet vilken jag tänker på?

Tar Jan ofta upp nya IPO:s på Patreon?

Jag brukar försöka läsa på mig innan och skapa mig en bild. Tror att Fractal blir en vettig IPO, ser också fram mot Roblox. Men hade varit bra med en sida där någon sammanställer kommande introduktioner med vettiga och relevanta analyser.

Goda Tider är det du söker om du vill ha det bästa tipsen, dock inte gratis vilket är bra, Niklas ska ha betalt för det fina jobb han gör.

8 gillningar

Jag tecknade mig för den minsta möjliga posten. Har egentligen ingen koll på hur bra investering det är, men jag gillar Fractal i största allmänhet. Köpte ett chassi från dem för ett tag sedan och är hur nöjd som helst. Så detta kan nästan betraktas som ett stöd-köp :slight_smile:

Jag registrerade mig också av sentimentala skäl. Den första datorn jag byggde var med ett chassi från Fractal, och det var innan jag ens flyttade till Sverige eller visste att det var ett svenskt företag. Det var ett riktigt bra chassi.

Jag har inte deltagit i en börsintroduktion förut, jag undrar vad chansen är att få aktierna? Jag vet att det beror på hur många som registrerar sig, men finns det någonstans du kan se hur många som redan har registrerat sig?

1 gillning

Jag brukar ta upp ca 5 - 8 per år. Analysen för Fractal finns på Patreon. Vi körde även Nimbus häromdagen.

Har tecknat mig för Fractal. Både av ekonomiska och sentimentala skäl. :grin: Mina tre senaste burkar har varit Fractal-burkar. Just nu sitter jag på en R6 som jag älskar.

3 gillningar

Yepp, så är det. :+1:

Starkt av dig att du går all-in och håller fast vid dina strategier och principer; och inte faller offer för recency-bias som vi andra som köper macs bara för att de är bättre just nu :wink:

1 gillning

Nyfiken om det här är i skriftlig form eller ljud / video utan transkription (försöker få en uppfattning om jag enkelt kan översätta texten för mig själv om jag registrerar mig!)

1 gillning

Det är i skriftlig form som är lätt att förstå, alternativt köra google translate på.

I och med att du hänger på forumet här, så tror jag att du kommer förstå det utan problem! :slight_smile:

2 gillningar

Varken jag eller min sambo fick tilldelning. Hur gick det för er?

Har 6 konton/personnummer som jag teckande på/åt men ingen tilldelning på nån av dem

Jag tecknade fast fick tyvärr ingen tilldelning denna gång. Fast jag verkar vara i gott sällskap.