KlaraBo börsnoteras (IPO)

Hej! Ny på forumet, men “long time lurker”. Detta blir mitt första inlägg :slight_smile:

KlaraBo skall noteras. Jag är nybörjare på detta, men spontat tycker jag att siffrorna ser bra ut och lutar åt att teckna. Vad tror ni andra?

Prospekt

Jag lutar med åt att teckna.

Affärsvärlden: ”Klara Bo lockar i dyr fastighetssektor”

Ser intressant ut, får titta lite mer på det.

Antagligen blir det svårt att får tilldelning - men jag har tecknat mig för 1000st

Intressant notering. Också ur taktisk synvinkel, bör man teckna flera konton, eller koncentrera sig till ett konto för att maximera sin utdelning?

Det är också intressant att titta på beloppet, detta är en IPO på 53 gånger större belopp än t.ex. sun4energy. Det sätter väl lite mer tak på uppgången, men samtidigt större chans att få något.

Jag tecknande för 7000 kr på två konton. Lite vardagsgambling med förhoppningsvis bra odds :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tecknade men avser att sälja tämligen schnabbt.

1 gillning

Tack för input :slight_smile:. Jag och sambon har valt att teckna på ett ISK och ett KF var.

1 gillning

Vore skönt med rejäl tilldelning och kursrusning, så en har råd att betala elräkningen för november :rofl::confused::sob:

6 gillningar

Verkar som ägare i Spiltan får företräde till aktier?

Det stämmer

Ni som tecknat på klarabo, fick ni tilldelning? Jag vill veta teckningsgraden på IPO:n.

Vi får se om ett par timmar, håller tummarna :slight_smile:

1 gillning

Fick tilldelning. 340*2. Tecknat via Spiltan-länk, så har förtur.

2 gillningar

Hur gick det för er? Jag fick på ett av åtta konton, 72 aktier. Sökte 3000 aktier. Bättre än inget att få 72 st!

Jag ser 340 aktier på mitt konto nu, sökte 1200 (Spiltanägare). Hoppas det blir en bra IPO nu när man fått lite större tilldelning.

Tomt hittills på 3 sökta Avanzakonton, troligtvis bortsorterad.

Fick ingenting. Sökte via 4 konton.

Sökte 850 aktier på KF, men ingen tilldelning. Fick inte på SignUp heller… surt!

Ingenting än. Hoppas på sista-minuten-tilldelning🙂
Grattis alla ni som fått, Klarabo kommer gå finfint!