Fractal Gaming Group IPO

Fick en liten del aktier den här gången. Ungefär hälften av vad jag försökte få.

Inget här heller, tyvärr.

Jag prenumererade med en ISK och fick 150 aktier istället för 250, men fortfarande glad att få något.

Kammade noll. Femte gången i rad som jag står utan tilldelning…

Hur väljer de? Är det bara slumpmässig fördelning eller spelar det någon roll när du prenumererar? Jag prenumererade den 8 februari och trodde att det var ganska sent.

Ska bli spännande att se utvecklingen. Jag är ett stort fan av deras produkter (no pun intended), men har valt att avstå från köp. Tror det kan generera vinst kortsiktigt.

Triceratops!
Detta är ingen prenumeration! Se det som en utlottning i stället. När du tecknar dig, spelar ingen roll.

1 gillning

Fick heller ingen tilldelning. Men är inte direkt den största kunden på Avanza (förde över pengar endast för detta), så det blev Avanza emerging markets istället.

Ingen tilldelning här heller, högt tryck nu verkar det som. Kan man ha större chans om man tecknar sig för mer pengar?

Ingen tilldelning tyvärr.

Tecknade på fyra konton och fick tilldelning på ett. Men endast 150 st. Fin vinst ändå! :partying_face:

1 gillning

Jag fick 150 på Avanza.

Har du sålt? Tror det finns värde här över sikt men sålde för ca: 50% vinst så det är inte helt fel.

Ja, jag har sålt. Har för lite kunskap och intresse för att vilja behålla aktier långsiktigt, mer än någon enstaka mest för lek och lärande.

Jag är så frestad att sälja nu till> 70% vinst, men behålla det av sentimentala skäl (känner fortfarande att jag kan ångra det senare)

Ingen tilldelning tyvärr. Hänt några gånger nu. Behöver nog börja teckna mig från flera ställen.

Vad är detta med prenumeration på ipo som nämns i tråden?

Sentimentala skäl kanske är en procentuellt bättre anledning än girighet iaf? :smiley: Då kanske du klarar det psykologiska bättre vid en större dipp eller förlorad affär.

1 gillning

Det är sant! Detta var alltid “lekpengar” som investerades bara för att jag gillar företaget, så jag tror att jag klarar den känslomässiga oron :smiley:

Fick inte heller någon tilldelning. Tråkigt när det händer flera gånger. Men bara komma igen! =) Fanns några som gjorde bra uppsida första tio minutrarna, upp 102%. Snabba pengar.
Edit: hade själv vela teckna för att hålla lång, tror på bolaget. Fina produkter!

Ingen tilldelning för mig heller.

En sak som jag undrar, och som kanske kräver en helt ny tråd för att bena ut (och med reservation för att jag inte har tänkt på det här mer än i några minuter och således inte har hunnit bena ut saker och ting för mig själv): Varför har man inte en auktion vid en IPO och tilldelar aktier till de som bjuder högst?