Fractal Gaming Group IPO

Martin!

Prenumeration på Ipo finns ej.

Du väljer inte själv emissionsbank, det gör företaget. I detta fall gick det inte tecka via Nordnet. Det gick inte heller att teckna via Swedbank eller andra storbanker.

Asp!
Alldeles för krångligt att hålla en auktion för tusentals småsparare.

Är det verkligen så krångligt? Det här är väl inte svårare än att människor lägger ett visst köporderdjup på börsen och att det sedan kommer in en stor aktör och säljer till så många som möjligt?

Det slutade med att sälja tillräckligt för att täcka mitt ursprungliga köp. Önskar att jag hade tänkt på det tidigare när det var 80% högre! Jag var långsam på kaffet i morse, det verkar som den perfekta balansen (för mig) att stanna kvar i det företag jag gillar gratis.

För att klargöra det där med prenumeration. Jag tror det bara är ett översättningsmissförstånd. Alla menar samma sak. Subscribe verkar ofta användas på engelska i IPO-sammanhang och betyder ofta prenumerera men i fallet med IPO är betydelsen på svenska närmare att ansöka eller teckna.

2 gillningar

Ingen tilldelning, på något av kontona… surt;(

Ingen tilldelning här heller ,
Tecknade 1000st men fick 0

Nä nu tycker jag att vi rycker upp oss och blickar framåt!

Nya tag och nya IPO. Jag har sörjt färdigt och påmint mig om att det bara är en lek!

2 gillningar

Ingen tilldelning för mig heller! Kan någon hjälpa mig med en kanske självklar fråga? Får jag större chans att få tilldelning om jag ansöker på ett ist och en KF? Eller är det lotteri på mitt personnummer och kvittar hur många olika konton jag önskar tilldelning på? Tack på förhand

Tecknade minbelopp på KF samt ISK, fick ingenting.

Odin!

Kan säkert variera från bank till bank.

Senaste gången som Swedbank var emissionsbank gick det enbart att teckna på ett enda konto.

Min erfarenhet, som mycket väl kan vara fel, är att det historiskt har det lönat sig att teckna på fler konton I Avanza. Nu verkar det dock som man har stramat åt detta.

1 gillning