Learning 2 Sleep

Hej,
Jag investerade i Learning 2 Sleep för något år sen och det har ju inte gått nåt vidare direkt. Nu gör de en nyemission där man som aktieägare får teckningsrätter till ett väldigt lågt pris.
Jag är inte direkt jättebra på hur man skall tänka kring sånt här o tänkte höra efter lite input hur ni andra tänker.
Jag tror nog inte riktigt på bolaget längre rent allmänt men tänker ändå om man kan vara smart i detta läge “är det smart att köpa billigt nu och kanske kan man jämna ut förlusten?”. Eller är det smartare att avstå o leva med förlusten på 98%…?
Vad säger ni andra som äger L2S?

Om du inte tror på det så ska du såklart inte sätta in mer pengar. Lägg dina pengar på något du tror på istället (eller i en indexfond :slightly_smiling_face:).

5 gillningar

Teckningskursen är ju högre än senaste marknadskurs, så den som vill äga bolaget bör alltså sälja sina teckningsrätter och köpa aktierna på andrahandsmarknaden i stället. Själv skulle jag dock absolut inte vilja vara investerad i detta bolag.

1 gillning

Det där är ett av de mest absolut klassiska feltänken nybörjare (och en del andra) gör.

Vad du gjort tidigare är helt irrelevant. Om du tycker bolaget är köpvärt till det pris som gäller idag, och du vill ha mer i detta bolag, köp. Om du inte tycker det är köpvärt, köp definitivt inte (och fundera på varför du då inte säljer)

Cut your losses och gå vidare.