Alternativa Investeringar Sverige

Finns det någon platform i Sverige eller i något annat land i världen där du kan investera i alternativa investeringar. Där du kan investera i vin, skog, klockor, konst m.m. Eller är det ett hål i marknaden där? Skulle gärna vilja ha en platform som denna där man skulle kunna köpa delar (som aktier) av dyrare objekt.

2 gillningar

Nu vet jag inte med Sverige, men vet att jag har sett liknande någonstans för gamla TV-spel, modell dyrare.

Det känns lite knepigt att äga saker på det viset om du ska köpa 1 andel i 1 fysisk produkt, jag tycker det är bättre att isåfall köpa lite billigare saker som potentiellt har samma ekonomiska uppsida, fast till ett lägre ingångspris.

Jag själv investerar i och spelar en hel del Magic The Gathering som skulle kunna ses som en alternativ investering, där kort kostar från 1 öre styck upp till 5-6 miljoner. Finns en hel del bra-att-äga kort ur investeringssynpunkt från 5000kr och uppåt. Man behöver inte hoppa på det dyraste, tänker att det borde vara liknande för vin, klockor och konst också!

1 gillning

Jag förstår absolut det du menar, men oftast är det så att om man köper en dyrare klocka eller ett dyrare vin så är det för att det finns färre utav dem flaskorna eller klockorna.

Det gör då att du får en lättare resa om man ska kolla på ett investeringsperspektiv. Det är även en stor chans att om du köper en billig klocka (väljer det bara i det här fallet) så finns det en större chans att du förlorar alla pengar. Till skillnad om du köper en dyrare.