Va? Finns det andra ekonomipoddar?
Nä, skämt åsido, fast jag försökte lyssna på nån annan podd en gång. På temat ekonomi då såklart. En jag försökte lyssna på verkade vara en tävling i vem som kunde skrika högst. En annan handlade mest om att klanka ner på alla andra ekonompodar men kunde inte förklara varför man som lyssnare skulle lyssna på just deras.
En sista skulle prata så fort som möjligt och hade tydligen väldigt mycket som skulle hinnas med att sägas på 30 min, för man kan ju inte ha längre avsnitt…
En sista skulle försöka låta så påläste och duktiga fast dom egentligen inte hade en aning om vad de pratade om.
Så, svaret är nej. Det finns inga andra ekonomipoddar än denna som @janbolmeson @carolinebolmeson har. Den enda vettiga iallfal för mig.
+1 för Animal spirits. En av mina favoritpoddar alla kategorier.
Det blir farligt när man cyklar till jobbet
![]()
Fan, har jag blivit befordrad? 
Glöm inte löneförhandla nu när du fått extra ansvar!
@janbolmeson förespråkar ju att man ska förhandla till sig lön till brytgränsen för att maximera det svenska välfärdsystemet. Givetvis ska du också sikta på detta.
Du kan ju alltid länka honom hans egna artiklar om han kommer med bortförklaringar ![]()
![]()
![]()
SR:s “Ekonomiekot Extra” och “Plånboken”
Börssnack med Hansén och Olavi
Aktiespararnas Aktiepodden
Danske Banks Nextconomy
Avanzas Placerapodden har varje fredag “redaktionspodden” med veckosummeringar som brukar vara bra.
PensionCraft
Joseph Carlson
Bägge på YouTube.
Value Investing with Sven Carlin, Ph.D.
Kan rekommendera FollowTheMoney.
Jag vill tipsa om dagens avsnitt av Rational Reminder med Eugene Fama. Har inte lyssnat mer än några minuter men antar att många här uppskattar honom. Han låter dessutom som Bob Dylan så bara det gör det till en behaglig upplevelse.
Länk finns här.
En av de sämsta måste väl vara finansinstapodden 
Lyssnar också 1.2 ggr hastigheten, förutom för några avsnitt sedan där jag fick sänka för att hänga med haha
Haha ja, men aktivitetsnivån på den podden har sjunkit i takt med NASDAQ…
Det är bara roligt att prata börs när börsen går upp
Sen är det jobbigt när en av pratarna har den sämsta portföljsamansättningen jag sett.
Här kommer några som jag lyssnar på. Noterade att vissa redan nämnts.
Kapitalet
Pengarna och Livet
Allt som är fel i finans
Sparmakarpodden
Börspanelen
Investerarens podcast
Smarta pengar
Ekonomi på riktigt
Sparpodden
Avanzapodden