Vad tror ni om Avanzas nya aktiva fond Avanza World Tech i samarbete med Tin?
Vad är skillnaden mellan avanza world tech och tin ny teknik ?
Tin Ny Teknik har inriktning mot nordiska bolag.
Avanza World Tech by TIN är en matarfond som placerar minst 85% (och i praktiken 100%) av sina medel i fonden TIN World Tech, mottagarfonden.
Hej. Jag tycker det är verkar vara en spännande fond. Avgiften ligger på 1,34 och fokuset ligger globala medelstora bolag. Förvaltarna har ett väldigt bra trackrecord. Jag avvaktar tills dom släpper vilka de största innehaven är innan jag lägger in den i mitt månadspar.
mvh
Jag är inte imponerad, kommer inte köpa den. Kommer dock fortsätta äga småbolagsfonden
Kan du beskriva lite mer nyanserad vad som du inte är imponerad av? Bara nyfiken.
Intressant kommentar när ingen vet vilka innehaven är än.
Dyr, aktivt förvaltad och hög branschrisk. Nej tack.
Låg avgiftade Index fonder med dålig avkastning. Nej Tack
Nej tack för mig.
Väljer hellre en usa index fond, mer vikt i teknik och lägre kostnad.
Som vilka tex, är ny med fonder
Är mycket nöjd med den andra fonden! Det blir en liten stek i den här också!
Jag har en del i ”deras” gamla fond Swedbank Robur Ny Teknik, tycker det låter intressant att komplettera med denna som en del i lekhinken.
Vore intressant att höra Jan eller andra insatta, vad de har för tankar om denna.
Om man vill söker ett komplement till de breda index fonderna, tycker jag denna kan vara intressant.
Finns ju även ETF som är billigare ex (iShares Automation & Robotics (2B7F)).
Beror ju på om man vill ha ett högre fokus på tech.
Vad säger ni om att ha Tin ny Teknik och
Avanza World Tech Tin i samma fondpotfölj?
Överlag så ska innehaven inte vara samma enligt förvaltarna, så det är inga problem.
TIN Ny Teknik har fokus på nordiska småbolag (med några få amerikanska/globala innehav)
Avanza World Tech har fokus på globala medelstora bolag (exempelvis Nintendo vilket dom har sagt i en podd ska vara med)
Men bli ite avgifte står om man ha båda två?
Hur ser ni på avgiften på till exempel “TIN Ny Teknik A”? Avgiften är ju trots allt 1,59%.