Hej! Under 80, 90 talet var jag beredskapsanställd vi flera tillfällen. Det var via arbetsförmedlingen och en arbetsmarknadspolitisk åtgärd. Funderar nu över om dessa beredskapsarbeten är pensionsgrundande? Någon här som vet?
Hälsningar Eva
1 gillning
Fick du ersättning av form av lön, där man drog skatt är jobbet pensionsgrundande. Fick du ersättning i form av bidrag utan skatt är svaret nej.