Jag deklarerar moms o arbetsgivaravgifter månadsvis, men när måste jag senast betala in dem för att slippa ränta, alltså räcker det att betala in den 12:e eller hur är det egentligen?
Ja.
1 gillning
Nej, beloppet ska vara på ditt skattekonto den dagen. Så beroende på när du betalar den 12:e eller beroende på hur slö din bank är, är det risk att pengarna inte landar på skattekontot den 12:e.
1 gillning