Buggar i det mörka temat i forumet

Upptäckte nyligen att man kan köra mörkt tema i forumet. Dock verkar vissa element ha felaktiga färger och liknande.

Fyller på här.

Tänker främst på bilden som innehåller: Forum Frågor och svar (se nedan)

samt knapparna för att dela, bokmärka, flagga, etc.
image

Jag är gärna med och testar den här funktionaliteten. Säg till om ni vill ha hjälp.

Nekro-bump. Satt och fixade lite buggar och tänkte höra med er som kört mörkt tema kring vad som inte fungerar…

1 gillning

Mycket bättre nu!

2 gillningar

Det blir trasigt om man som jag kör mörka temat. Mörk text på mörk bakgrund.

Vet inte hur du har stylat det, men gissar att du explicit satt samma textfärg som på brödtexten? Jag har inte satt mig in i css-strukturen för denna mjukvara, så har inget förslag på hur du kan undvika sätta färg, antar att a-stylen slår i och färgar blått om du inte explicit säger annan färg? Kan du göra annan regel som bara tar på mörkt tema?

Det är liknande problem på vissa knappar i forumet, vit text på ljus bakgrund.

Ser ok ut nu. Även de vita knapparna har bättre textfärg :+1:

1 gillning

Jag tror de knappar som hade blå bakgrund innan (t ex Svara?) också har vit bakgrund nu, så ”viktiga” knappar skiljer sig inte längre från vanliga knappar. Mörka temat.

Åh, rosa länkar! :heart_eyes:

Det är en rosalila färg skulle jag säga, som en rosaskimrande lavendel. Men fin är den oavsett. :blush:

1 gillning

Har gjort några flera ändringar nu. Kolla om det är bättre?

Sorry att det mörka temat varit sabbat, jag har inte tänkt på det (kör det ljusa själv).

Jag är på mobilen och kan inte tömma min cache tillförlitligt, så vet inte om det är därför det inte ser rätt ut för mig fortfarande. Det är nu blå text men inte blå bakgrund (som jag tror det var innan).

Det bör uppdateras automatiskt. Har fixat blå knapp med svart text nu… Borde vara så det är tänkt. :thinking:

1 gillning

Nu är svara-knappen igen blå som jag mindes den :+1:

Det var tillräckligt fungerande för att ingen av oss få som körde det tyckte det var värt att klaga på :slight_smile:

2 gillningar

Är dessa rosa med flit nu?

Lila, de är lila! :joy:

Ja, var det inte bra? Vill du ha en annan färg?

3 gillningar

Nja, tänkte det bara var en class som slagit snett. Hade förväntat mig samma grå som plusset och v:et :sweat_smile:

Känns ju högst rimligt. Fixat nu.

1 gillning

Mycket bättre. Tidigare zoomade jag knapparna för att slippa störa @janbolmeson med dumt gnäll. :sweat_smile:

2 gillningar

“Frågor och svar” är lite jobbig att läsa nu.

2 gillningar