Bunden under rörlig, binda?

Många verkar binda nu på kortare tid. Tankar?

Skönt att veta och det är betydligt lägre än rörlig ränta. Vem vet om det sjunker mer?

Räknade på det förra veckan på både 1årig och 2årig där jag fått 3,24% på rörlig, 2,95 på 1 år och 2,8% på 2 år och då vann den rörliga med antagandet att det kommer två till tre sänkningar i mitt huvud inom ett år.

Men blir olika för olika pga banker osv. Och plånboken och magkänslan skall inte underskattas.

//Anders

1 gillning

Jag tänker att man ska ha oerhörd tur om man skulle spara pengar på att binda, tror att bankerna är inte tillräckligt rädda för att man ska flytta för att ge någon vettig rabatt. Jag tänker att man spelar mot bankens ekonomer och enligt dras kvartalsrapporter verkar de veta vad de sysslar med :crazy_face:

2 gillningar

Min filosofi är att man binder(försäkrar sig) när man har begov av förutsägbarhet i sin ekonomi. När min fru går på föräldrarledighet till våren och är hemma i ett år så kommer jag undersöka vad vi har för möjligheter att bida räntan. Ser kalkylen OK ut så gör jag det med vetskapen om att det är fel ekonomiskt men rätt ur ett trygghetsperspektiv.

1 gillning