Call for Caroline

Det är många här som är stora fan av @carolinebolmeson och de perspektiv som hon tillför era veckoavsnitt. Särskilt när det gäller att ta ett steg tillbaka och reflektera över vad saker och ting verkligen innebär i verkliga livet.

Därför skulle jag likt vid ”calls for proposal” vilja utlysa ett Call for Caroline! Om Caroline känner sig manad så skulle jag och många med mig älska att ha ett dedikerat avsnitt som Caroline planerar och leder, med Jan som sidekick. Tror det hade både varit intressant och givande. :grinning:

Nu kanske Caroline inte alls är sugen på det och då får ni såklart bortse från detta förslaget. Men värt ett försök, för oss som gillar Carro och gärna hade sett mera av henne i nya tappningar! :heart:

@carolinebolmeson
@janbolmeson

80 gillningar

Tycker det här är en intressant idé, hur kommer Jan klara sig som sidekick dock? Blir att bita i tungan (skojar lite, lite seriös :wink: ).

Tänker lite så här kanske:

image

21 gillningar

Ja, kom igen nu @carolinebolmeson :blush::+1:

2 gillningar

Pepp, pepp! :heart::tada:

4 gillningar

Att se mer i forumet med @carolinebolmeson vore roligt också :partying_face:

6 gillningar

Haha, exakt så. I en bur hängd under Öresundsbron :grin:. Vid varje övertramp sänks buren en meter :woozy_face:

11 gillningar

Idén är ju fin men det vore väl bra med någon tanke om vad Caroline konkret skulle ha för agenda. Eller är tanken mer att Caroline själv skulle komma på något lämpligt?

2 gillningar

Jag tror att det bästa som ni skulle kunna göra är att skriva ett antal frågor som jag ska ta med @carolinebolmeson eller som @tankespjarn skulle kunna intervjua henne kring. Om @tankespjarn gör intervjun så slipper jag riskera liv och lem enligt…

:scream::rofl::see_no_evil:

15 gillningar

Men att du ska vara med på ett hörn är väl själva poängen? Annars blir formatet något helt annat.

5 gillningar

Ett möjligt ämne kanske kunde vara det här med bostadskarriär och ägt vs. hyrt boende. Just det här med huset har ju varit uppe i podden tidigare. Jag tycker överlag att sådana ämnen som är “mer jordnära” är sådana som det finns extra stor poäng med (eller potential i). Jag menar då att utmaningen är av en karaktär som i grunden “berör alla”. Många ämnen kan i min värld vara sådana att de i teorin berör alla men att de så att säga är “självklart relevanta” för personer med större inkomster och kapital och förutsätter ett särskilt intresse hos personer utanför den gruppen. Vissa ämnen är dock sådana att de mer “tvångsmässigt” är av intresse för alla eller nästan alla, även om de kan vara mer ångestfyllda för vissa.

1 gillning

Personligen så skulle jag vara nyfiken på hur Caroline själv ser på eran ekonomiska resa. Om det funnits saker som hon inte trott på som sen blev jättebra. Om det fanns saker som hon var övertygad om var bra som visade sig vara flopp. Vilka råd skulle hon ge någon som är i samma situation som henne själv? Vad är hennes ekonomiska drömmar? :grinning:

Bonusfråga: hur är det att leva med en driven och ekonomiintresserad entreprenör? :innocent:

18 gillningar

Klart du ska vara med @janbolmeson - men under Carolines program. Menade inte att du behöver gömma dig. :see_no_evil::joy:

2 gillningar

Jaaaa!!! Pepp pepp @carolinebolmeson :raised_hands::heart_hands:

4 gillningar

Bra idé! :slight_smile: Låter som ett roligt och intressant upplägg!

3 gillningar

Gett några förslag på grejer jag hade tyckt var intressant. Men i övrigt så tror jag att Caroline är kapabel att komma på något lämpligt också för egen maskin. :kissing_heart::innocent:

6 gillningar

Det hade varit kul att höra Caroline berätta om hur mycket pengar hon sparat sedan hon bantade ner på hudvårdsprodukterna och om hon fortfarande känner sig trygg i det beslutet! I podformat, för visst skapade hon en tråd om det?

5 gillningar

Har pratat med Caroline och det hamnar tyvärr inte på topp10 listan för henne att planera ett avsnitt. Däremot om vi kan hjälpas åt med ett antal frågor så kan jag intervjua henne tänker jag. :muscle::nerd_face:

8 gillningar

Det låter jättebra! Jag har ställt några redan högre upp. Såg att @Anonym och @Carl-Fredrik också hade ställt några frågor.

Någon mer? :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Hur hon ser på ekonomisk uppfostran av barn. Hur mycket ekonomi ska man prata med barn och hur inolverade/införstående ska de vara över familjens ekonomi?

Vad hade Caroline själv velat få med sig i form av ekonomisk kunskap som barn till ung vuxen. Vad vill hon själv föra vidare till deras egna barn?

Sedan jämföra med hur Jan tänker kring samma frågor.

5 gillningar

Vore intressant med en jämförelse kring er avkastning, jag vet ju att ni gjort olika beslut.

Inte bara avkastning, utan er investeringshistoria :smiling_face:

5 gillningar