Feedback på portfölj(ska jag byta bort swedbank generationsfond)

Hej, vill ha lite feedback på min portfölj. Den är ganska sprid just nu eftersom jag är lite nybörjare, jag skulle vilja röra mig mer mot indexfonder och Opti tror jag. Borde jag sälja bort allt långsiktigt och lägga det på Opti istället?

|Konto         |Fond                         |Procent innehav|Månadsinsättning %|Syfte                |
|--------------|-----------------------------|---------------|------------------|---------------------|
|Avanza (isk)  |Swedbank Robur Ny Teknik A   |2,33%          |0,00%             |Lek (vill sälja bort)|
|Avanza (isk)  |Swedbank Robur Access Asien A|2,09%          |0,00%             |Lek (Tror på asien)  |
|Avanza (isk)  |Avanza Zero                  |10,19%         |19,84%            |Sparande långsikt    |
|Avanza (isk)  |Avanza Auto 2                |5,52%          |4,76%             |Sparande långsikt    |
|Avanza (isk)  |Länsförsäkringar japan Index |3,10%          |0,00%             |Lek (Tror på asien)  |
|Avanza (isk)  |Avanza Global                |3,52%          |0,00%             |Sparande långsikt    |
|Avanza (isk)  |Länsförsäkringar Global Index|11,45%         |19,84%            |Sparande långsikt    |
|Avanza (isk)  |SEB Bioteknikfond C EUR - Lux|1,18%          |0,00%             |Lek (gillar tekniken)|
|Swedbank (isk)|Swedbank Robur Transfer 80   |52,63%         |15,87%            |Pension              |
|OPTI Risk 8   |Pension                      |3,90%          |15,87%            |Pension              |
|OPTI Risk 3   |Kortsiktigt sparande         |4,11%          |23,81%            |Unna mig pengar      |

Hur ska jag tänka kring Swedbanks generationsfond? Tycker den har låg avgift men får intrycket av att folk inte gillar generationsfonder från storbanker?