Finns det någon riktigt enkel Excelmall där jag kan lägga in mina fondinköp (gärna historiska också) för att följa GAV samt utveckling? Jag uppskattar att kunna grejja med sånt här själv för att slipap logga in på de olika bankerna.
Jag ser att frågan ställts några gånger av andra men inte fått några svar direkt.
Hittar mallar på nätet men tänker gratis Excel-mall med macron=säkert sätt att få virus.
Ber om ursäkt om jag sökt dåligt och frågan redan besvarats.
De flesta diskussioner här har kretsat kring att göra detta i Google Sheets.
Men det bör gå att göra likadant i Excel. Använd AI och be den ta fram script för fondkurser som den kan hämta från Yahoo eller FT (Financial Times). Möjligen behöver du båda för att kunna få NAV för alla fonder. Börja med Yahoo och se om den täcker dina behov.
Dock är det sämre med historiska NAV. Vill du ha det får du kanske hämta hem historik per fond menuellt.
Är du ute efter att följa upp genom att manuellt lägga till info då får du nog skapa en egen mall. Jag själv följer inte historik på fonderna utan vill se dagsvärde per fond och totalt värde.
Jag följer heller inte GAV. Varför vill du följa historisk GAV, vad får du ut av det?
Är du ute efter att hämta senaste NAV så får du ta fram script för Excel med hjälp av AI som jag skrev innan.