Hej! Första inlägget här. Tack för informativ pod och forum!
Om man, utan Jans goda minne, bygger egen fondportfölj med indexfonder på Avanza, varför inte ta ut 7% av innehavet på Avanzas värdepapperskredit med ränta 1,99% och sätta in summan på godtycklig gam-bank och få 4% ränta, således netto 2% gratis avkastning. (7, och 10%, för att fonderna då kan tappa 30% och utan att kreditnivån ökar).
Är det inte hållbart över tid? För bra för att vara sant?