Fondlarm, hur bevakar man NAV-kursen?

Vilken tjänst använder du för att bevaka fondkurser? Vore najs att kunna få fondlarm dvs mejl när en viss fond tangerar ett visst pris… Har för mig Avanza/Nordnet hade det men hittar inte den funktionaliteten längre

1 gillning

Tack. De har verkligen gömt undan denna funktionalitet för fonder, knapp för larm på aktiekurser är lättillänglig.

1 gillning

Avanza har stängt av möjligheten att ha larm på NAV-kurser ;(

1 gillning

Eller så bevakar man allt i Excel / Sheets.
Jag har både kurser för direkt värde på fonderna, samt separat sida med färgindikator om respektive fonds senaste kurs är högre eller lägre än mitt snittpris för samtliga köp.

Orange = högre, bara månadsspar som vanligt.
Grön = lägre, OK till ev. extraköp utöver månadsspar.

Bra tips om alarm (ska testa) men jag gillar mejl och notiser i mobilen bättre.

Bump

Någon som hittat någon bra tjänst för att sätta mail-notifieringar på fonders NAV-kurser?

Montrose har kurslarm på fonder. Jag startade ett konto där bara för det.

2 gillningar

Ah, skapade också ett konto där nu. Precis vad jag letat efter! Tack! :grinning:

Lite off topic men det är så ofta man ser så självklara, och enkla, features antingen aldrig läggas till eller t.o.m. tas bort som i detta fall. Även fast de verkar helt ofarliga.

Alltid undrat varför det är så, ser t.ex. ingen anledning varför man tar bort larm för NAV-kursen. Hur kan det gynna Avanza.

Det kan vara så att deras statistik visade att ingen använde funktionen, så när de tvingades uppdatera något i relation till funktionen så tog de bort den i stället.

2 gillningar