Vilken tjänst använder du för att bevaka fondkurser? Vore najs att kunna få fondlarm dvs mejl när en viss fond tangerar ett visst pris… Har för mig Avanza/Nordnet hade det men hittar inte den funktionaliteten längre
Tack. De har verkligen gömt undan denna funktionalitet för fonder, knapp för larm på aktiekurser är lättillänglig.
Avanza har stängt av möjligheten att ha larm på NAV-kurser ;(
Eller så bevakar man allt i Excel / Sheets.
Jag har både kurser för direkt värde på fonderna, samt separat sida med färgindikator om respektive fonds senaste kurs är högre eller lägre än mitt snittpris för samtliga köp.
Orange = högre, bara månadsspar som vanligt.
Grön = lägre, OK till ev. extraköp utöver månadsspar.
Bra tips om alarm (ska testa) men jag gillar mejl och notiser i mobilen bättre.
Bump
Någon som hittat någon bra tjänst för att sätta mail-notifieringar på fonders NAV-kurser?
Montrose har kurslarm på fonder. Jag startade ett konto där bara för det.
Ah, skapade också ett konto där nu. Precis vad jag letat efter! Tack! ![]()
Lite off topic men det är så ofta man ser så självklara, och enkla, features antingen aldrig läggas till eller t.o.m. tas bort som i detta fall. Även fast de verkar helt ofarliga.
Alltid undrat varför det är så, ser t.ex. ingen anledning varför man tar bort larm för NAV-kursen. Hur kan det gynna Avanza.
Det kan vara så att deras statistik visade att ingen använde funktionen, så när de tvingades uppdatera något i relation till funktionen så tog de bort den i stället.