Hej Varför rapporterar Avanza sina fonder x antal timmar senare än tex Nordnet ?
Funderar på flytta allt till Nordnet pga den sena rapporteringen.
Light River
Hej Varför rapporterar Avanza sina fonder x antal timmar senare än tex Nordnet ?
Funderar på flytta allt till Nordnet pga den sena rapporteringen.
Light River
Spelar det någon roll? 
Säg det till alla aktieägare. Spelar det någon roll om ni får vänta 24 timmar på uppdateringar när det gäller er aktiedepå? Inom 30 minuter hade alla bytt till Nordnet. Varför tror alla att fondägare skiter i sina uppdateringar? ![]()
Uppdateringen på fonder har blivit sämre. Men det är kanske inte bara Avanzas fel för uppdateringen på fondernas egna sidor släpar också en del.
Generellt har fondlistorna också blivit rätt mycket sämre. Det är svårare nu att sortera flera fonder för att jämföra över flera perioder. Kan man inte jämföra lika lätt kanske man inte byter så ofta. Det kan vara själva syftet.
Men istället för att klaga får vi anpassa oss. Vad annat kan vi göra.
Jag har inte tänkt på det själv, har dock inte testat och time:at. Men det påverkar egentligen inget pengamässigt vad jag kan se? NAV som man får vid köp/sälj ser man ju inte ändå förens i efterhand och affärsdag (dvs vilken dags NAV) beror endast på stopptiderna för när ordrarna läggs.
Ja, men vill man handla med fonder lite oftare, vilket jag vill, så är det en fördel om man har senaste kursen.
Köper man samma hela tiden spelar det ingen roll.
Du menar att du inte kan se gårdagens NAV innan du måste ta ett beslut om att köpa / sälja? Är det så pass eftersläpning är du ju mer illa
I vanliga fall vill jag minnas att det brukar dyka upp senast på förmiddagen dagen efter.
Har flertal fonder som släpar efter 2 dagar. Och om de innehåller utländska aktier och det i något land är någon helgdag så kan det släpa ännu mer.
Tidigare var nästan alla fonder uppdaterade vid 19-tiden. Idag sker det senare och ibland först dagen efter. En försämring tycker jag.
Det kan vara en fördel också för jag tvingas anpassa mig och tänka om. Det är alltid stimulerande att finna nya upplägg.