Gissar att vakna upp till sådant inte är bra för hjärtat

Har brottats med Avanza nu en längre tid men de ger sig inte. De anser det är helt ok att ange att jag tappat 20kSEK nu på morgonen i min depå trots att det inte stämmer :smiley: - Amerikanska kursförändringar verkar ligga kvar över natten (inkl. helger)

De gör att jag inte ser utveckligen i Europa utan måste bevaka kontot, helt omöjligt att bedriva någon seriös handel.

Så fort USA vaknar justerar det och utvecklingen ser korrekt ut, för att sen bli fel igen nästföljande dag…

Samma sak hos Nordnet, blir bortdribblad hela tiden av det där.

Enkel quick fix, kolla inte innehaven dagligen :slight_smile:

14 gillningar

Det där säger ju egentligen ingenting, för det beror ju på hur stor din portfölj är. Min portfölj svänger mer än så på dagsbasis. Och just eftersom olika typer av värdepapper uppdaterar sin kurs olika snabbt, vissa inte förens 3-4 bankdagar, så är det inte heller vettigt att kika på dagsbasis. Kollar jag nu har vissa saker jag äger kursdag 4:e och 5:e januari, men idag är det den 9:e. Dagens utveckling är således oftast helt fel och det är inget som Avanza eller Nordnet kan göra åt det. Det fungerar egentligen bara om man har enbart rena aktier eller börshandlade produkter som prissätts kontinuerligt.

Ändra till ett år eller längre period så blir det inte lika hoppigt.

1 gillning

Utvecklingen släpar ju åt andra hållet när det står +20 000kr med, så siffran stämmer ju för ditt konto, eller?

Vilket jag har. Har inga andra värdepapper än aktier och allt är på NASDAQ.

Det jag irriterar mig på är att det står utveckling idag. Om utvecklingen idag aldrig stämmer borde det inte vara ett valbart alternativ?

Slarvigt av mig, jag borde även haft med tilläget “i samma tidszon som du, med samma öppettider på börsen och samma helgdagar…” :frowning:

Men den andra delen av det jag skrev, att kika på längre horisont än 1 dag.

Om du ändå ska kika och ha reda på senaste datan utan att bli missledd skulle jag rekommendera dig att använda “Mina bevakningar” på Avanza. Där kan du se en överblick av värdepapper som du har och när de senast uppdaterades.

Det är inte så enkelt att det är valutaförändringar under dagen som visas? Usd/sek?

Jag har inte aktier hos Avanza. Är det alla utländska aktier kurser är inte realtid utan fördröjd med minst 15 minuter? Hur kan man veta idags utveckling om kurser inte är realtid? Utländska aktier och valuta kurser förändrar nästa varje minute, kan man se enskild akties kur utveckling (procent och belopp)?

Jorden är rund och har därmed olika tidszoner. Det kan ingen ändra på…

Hela tiden finns det en diskussion inom bankerna. Vad skall vi lägga våra pengarna på? Svaret blir alltid: Där majoriteten av våra kunder får valuta för våra investeringar.

Ditt problem ligger nog långt ner på listan.

??? Nu förstår jag inte alls

Då vore det ett lyxproblem om jag har så mycket investeringar att jag kan gå 20kKR back pga. en valutaförändring på några promille… :smiley: