Varför är min totala utveckling olika i avanzaappen?

Hej,

När jag loggar in på avanzaapp så står det under fliken “Min ekonomi” utveckling sedan start.
Ovanför den siffran är en graf som man kan klicka på. Om jag gör det så står det också utv. sedan start. Men där står det ett annat belopp.

Vad är det som stämmer och varför står det olika?

Det är likadant för mig och har varit så ett tag. Den som gäller för mig är efter jag klickat in mig till grafen.

Tack för ditt svar, men är inte detta väldigt märkligt? Känns oseriöst. Är det rimligt att ha alla sina besparingar och investeringar hos en nätmäklare som inte kan redovisa rätt siffror?

Hos mig stämmer siffrorna.
Kan du visa var det diffar?

Och vad sade Avanzas kundtjänst när du frågade dem?:nerd_face:

1 gillning

Länk: Kolla här hur Avanza beskriver hur de presenterar sina siffror. Fler länkar till höger på sidan.

Gissar att det är någon bugg då det stämde tidigare.

Det luktar cache. Alltså att ena siffran kanske bara räknas ut ibland. Men fråga Avanzas kundtjänst!

Jag tror den ena siffran uppdateras vid midnatt, därför laggar alltid den en dag. Stämmer för mig i alla fall.

1 gillning

Det ska väl ändå stämma i denna vy på hemsidan?

Vet inte alls om det stämmer här, men när det gäller procentuella siffror skulle den ena (troligtvis den övre) vara SRR (simple rate of return) och den andra TWR (time-weighted return). Har du gjort flera transaktioner under perioden så kommer de att diffa. (Jag har inte det, så för mig stämmer siffrorna).

Hur ser det ut på dina dolda konton?

Edit: Ska dock inte spela någon roll…? Jag ser att dolda konton inte heller är med när man klicka sig in i grafen. Så jag vet inte :thinking:

Har samma “problem” bryr mig inte så mycket om det. går det dåligt en dag kan jag ju fokusera på gårdagens nummer, går det bra kan jag fokusera på dagens, en utmärkt strategi! :crazy_face:

1 gillning

Ok, du har säkert rätt och det spelar mig egentligen ingen roll. Tack för info.

Har frågat Avanza och tydligen är sammanställningssidan endast i beta fortfarande.

“Hem-fliken” är en betaversion och har en del buggar och liknande kopplat till sig. Det ska ske en viss förändring även av amerikanska då vi ska ta in hur kursen USD/SEK rör sig under dagen. Men den har även en bugg där den räknar in lite andra felaktiga värden på amerikanska aktier ibland.

1 gillning