När jag loggar in på avanzaapp så står det under fliken “Min ekonomi” utveckling sedan start.
Ovanför den siffran är en graf som man kan klicka på. Om jag gör det så står det också utv. sedan start. Men där står det ett annat belopp.
Tack för ditt svar, men är inte detta väldigt märkligt? Känns oseriöst. Är det rimligt att ha alla sina besparingar och investeringar hos en nätmäklare som inte kan redovisa rätt siffror?
Vet inte alls om det stämmer här, men när det gäller procentuella siffror skulle den ena (troligtvis den övre) vara SRR (simple rate of return) och den andra TWR (time-weighted return). Har du gjort flera transaktioner under perioden så kommer de att diffa. (Jag har inte det, så för mig stämmer siffrorna).
Har samma “problem” bryr mig inte så mycket om det. går det dåligt en dag kan jag ju fokusera på gårdagens nummer, går det bra kan jag fokusera på dagens, en utmärkt strategi!
Har frågat Avanza och tydligen är sammanställningssidan endast i beta fortfarande.
“Hem-fliken” är en betaversion och har en del buggar och liknande kopplat till sig. Det ska ske en viss förändring även av amerikanska då vi ska ta in hur kursen USD/SEK rör sig under dagen. Men den har även en bugg där den räknar in lite andra felaktiga värden på amerikanska aktier ibland.