Avanza depåer - Trasiga grafer

Jag har haft problem med grafer på Avanza sedan påsk. Har skickat meddelande till deras support men fick något halvhjärtat svar av någon som inte verkade greppa riktigt.

Jag skall ta supporten i hampan en gång till tänkte jag men vill kolla om fler har råkat ut för samma sak.

I mitt fall skedde det under påsken och ungefär samtidigt körde dom någon stor uppdatering. Jag tror att det var i samma veva dom beslutade sig för att snyta oss på portföljrapporten som var så bra.

Jag tävlar med mig själv baserat på Sharpekvot för de har olika portföljerna. Som lätt kan inses från grafen så ligger jag pyrt till med just den här portföljen på grund av Avanzas bugg.

Bilden visar hur det ser ut för mig. Är det någon här som har samma problem? Dippen är runt påsk och helt orimlig. Toppen kort efter är också helt orimlig. Jag har massor av olika aktier i den här depån - en enskild kan aldrig skapa dessa rörelser.

1 gillning

Fick samma problem under / efter påsken. Men efter kontakt med avanza så löste dom det efter nån dag.

2 gillningar

Jag har haft liknande problem. De två stora hacken i min graf här (år 2021) är köp som Avanza räknar som 100 procentiga förluster. När jag senare sålde instrumentet lades det på min utveckling igen men på grund av månadssparandet blev det endast marginella ökningar vilket gör att procenten för helåret blev väldigt missvisande.

1 gillning

Flyttade lite innehav och tog bort ett ISK då kan det bli såhär

3 gillningar

Jag har en onoterade aktie, där uppskattat värde är typ 250 spänn… De gjorde en emission häromveckan, vilket jag inte hade koll på. Teckningsrätterna som trillade in gjorde att grafen för hela mitt avanzainnehav visade plus 25 000%…
Fick lite hicka innan jag insåg att det inte var någon av mina aktier som dragit iväg såsådär 500 000 % över en natt… :stuck_out_tongue:

Avanza är spännande!

3 gillningar

Kanske orelaterat. Kanske inte.

Själv har jag fått mitt innehav nästan nollat (typ -95%), för att någon timme sedan kommit tillbaka. Men det nollställe alla mina “Milstolpar” där jag passerade typ 8st samma dag (dagen de rättade till värdet) och all historik över när jag passerat tidigare milstolpar gick tydligen inte att få tillbaka sa supporten. Och det allmänna rådet att absolut inte gå in i appen mellan 06 och 07 på torsdagar när de har sitt servicefönster för då kan det tydligen bli såhär…

Kanske borde upplysa dem om att principen med blue green deployment som funnits längre än avanza funnits, eller för den delen ge dem lite tips om hur man kvalitetssäkrar kod :slight_smile:

5 gillningar

Fin utveckling! :rofl::+1:

1 gillning

Pensionen hade varit säkrad :smile:

1 gillning

Eftersom databasen uppenbarligen kan supas sönder under servicefönstret så borde de blockera alla inloggningar och hela API:et under den perioden. Deras utvecklingsmetodik har bevisligen inte stöd för continuous deployment.

1 gillning

Har varit med om flertalet liknande buggar på Nordnet, många gånger jag har fått en mindre chock innan det har rättats till :slightly_frowning_face:

1 gillning

Skönt att höra att detta inte är unikt för Avanza. :sunglasses:

Tycker mitt Avanza har buggat senaste dagarna…

Fick månadssammanställningen för Augusti. Jag har gått 1140% plus under månaden. Inte illa. Tyvärr inte heller sant… de verkar ha lite att jobba med

Mvh Kroken

Själv är jag -17% back sedan start på mitt sparkonto med 3.40% ränta på. Också inte det helt rätt, tänker jag.

2 gillningar