Ditt Avanzaår 2024

Då var det dags igen. Avanza har postat sin “wrap” av 2024. Jag trodde jag skulle ligga sämre till, men sedan kom jag på att min Sverigebias ligger blytungt hos LF så det syns knappt här.

avanza2

13 gillningar

Är de fortfarande så att den tar med alla konton även sparkonto? För då känns. de ju ganska svårt att jämföra.

Tog bort dem själv från Avanza och la på annan bank så jämförelsen blir lite mer rimlig.

Bra år.

2 gillningar

Siffrorna uppdateras fram till 2 januari så det hinner ändras lite.

4 gillningar

Inte bäst men helt okej enligt mig :slightly_smiling_face::partying_face:

3 gillningar

Jag har fått pisk av globalfonderna i år men det är ju några dagar kvar så än är det inte kört. Vi får se när/om luften går ur Magnificent 7.

Bara indexfonder här. =)

Capture1

3 gillningar

75% breda indexfonder, 25% aktier

7 gillningar

Jag vann. Igen.

Avanzatemp

15 gillningar

Året är ju inte slut än!!!

3 gillningar

Men du var ju inte ens över snittet :laughing::laughing::laughing:

Bra år!

Mest nöjd över denna dock, från januari 2015:

2 gillningar

Starkt kämpat, du var nära att vinna!

image

7 gillningar

Inte illa för en som konstant blir tillsagd att han har fel :joy:

4 gillningar

ja…vad kan man säga?. Överlag är jag nöjd, låg länge en bit över 20% men december har inte varit min bästa månad. Nu blev det ju en överreaktion på räntesänkningen i USA så när året är slut får jag väl vara glad om jag ligger +15%

3 gillningar

Jag är nöjd! Har en del räntor i portföljen så ett mycket bra år för mig

Mvh Kroken

3 gillningar

Inte supernöjd men helt ok ändå, 15,8% :frowning:

3 gillningar

Mycket nöjd då jag har sålt alla aktier som det var något värde i och köpt globala indexfonder och teknik fonder.

9 gillningar

Ni kanske kan gissa i vilket tillgångsslag jag har majoriteten av mina tillgångar :sweat_smile:

Edit: Kan säga att 2022 inte såg lika bra ut…

8 gillningar

Wow! :star_struck: Grattis! :clap:

Jag är nöjd med mina 22,86% (i lite mer relaterbara tillgångsslag). :sunglasses:

4 gillningar