Slog du den genomsnittlige Avanzianens avkastning 2020?

Varje onsdag från och med idag kommer det att komma en ny undersökning som kommer vara halvt på skämt och halvt på allvar. Eftersom Avanza idag släppte “Så här gick ditt 2020” även om börsdagen inte är slut, så kan det vara kul att kolla - hur gick det för dig?. Slog du den genomsnittlige Avanzianen?

Slog du den genomsnittlige Avanzianen? (11.75 %)
  • Ja, självklart
  • Nej, tyvärr inte år

0 röster

Freja, vår 10-åring med sin “månadens aktie”-portfölj, var klart bäst i familjen för typ tredje året i rad. Allmän fråga:

• När kastar man in handduken och bara ger henne lösenordet till depån? :joy:

7 gillningar

Jag är uppe med ca. 6% men är nöjd ändå.

Jag var väldigt passivt under nedgången i våras.

Investerade enligt planen (bara fonder). Nu i efterhand känner jag att jag borde ha tagit från buffert samt minskat % räntefonder. Har mycket LF Global som orsaker mycket av resultatet.

Jag har kompisar som har ökat med 200% i år men de har mer risk tolerans än vad jag har.

2 gillningar

+12,61%

Bästa fond för mig LF Global
Sämsta fond Spiltan Räntefond Sverige

1 gillning

Gissa vilken som va min bästa fond @janbolmeson:smiley:
Sämst hade alla mina aktier gått…

Ja på ISK Avanza-
Nej på LYSA (Bred 90-10 portfölj).

Bäst hade min lekportfölj med aktiva fonder gått… :thinking:

1 gillning

Jag har kört min variant på golden butterfly (aggressiv rika tillsammans) sedan slutet på Januari. På den har jag 9,65%, och har alltså inte slagit Avanzianerna.

Men om jag räknar in utfall från börsnoteringar och belåning har jag slagit Avanzianerna med råge.

Jag är upp 35% i år, men då sålde jag allt innehav i mitten på februari och började gå in sakta varannan vecka i början av Juni igen.

Eftersom jag just nu ligger +0,6% för dagen väntar jag tills imorgon för att stänga året, då har siffrorna hunnit uppdatera sig :wink:

Hur ser fördelningen av överprestationen ut i lilltjejens portfölj? För egen del har varje enskilt innehav (borträknat ombalansering) förutom Lundbergsföretagen presterat bättre än den genomsnittlige avanzianen.

Lundbergsföretagen var dock som en trygg hamn när det blåste som mest och har fått omotiverat mycket stryk i återhämtningen pga. deras fastighetsinnehav.

2 gillningar

Smart :slight_smile:

Jag har backat 3% de senaste två dagarna, vi får se hur det slutar idag, men ser ut som att det blir minus igen.

Jag kör samma fonder/aktier i barnens portfölj men med olika fördelningar. Jag orkar inte hålla reda på för många olika värdepapper. När jag byter ut en så byter jag i alla portföljer.

Hoppas på ett stak avslut i slutspurten :grin::shushing_face:. Det behövs :joy:

1 gillning

Hamnade på runda 8% vilket jag ändå är rätt nöjd med… utländska aktier i lekhinken har haft ett svårt år… Svenska aktier upp rejält… mina rika tillsammansportföljer har gått si sådär, men totalt sett känns ekonomin bättre balanserad än ever och under kontroll!

2 gillningar

Totalt på Avanza 8.81%
(men om jag räknar bort den aktien som exploderade så skulle det varit 14.12%)
Aktierna som är kvar har gått bra - 34.22% (1 som dubblat sig! Woho!).
Fonder på Avanza 9.83% men Lysa 12.84%.
Mina ETCer och ETFer ligger på minus just nu men de har jag nyligen köpt.
Barnens konto går bäst här med 46.32%! De har ett konto med månadens aktie men det är bara 2 företag där än.

1 gillning

upp 11.7 % 0.04% procent under snittet. Helt nöjd trots allt

2 gillningar

Jag flyttade från Nordnet till Avanza i somras så har inte full koll på det faktiska utfallet, men jag har troligtvis inte slagit Avanzianen pga riskfeghet :sweat_smile:

Jag skapade en lekhink nu runt november och där har gamblandet slagit väl ut än så länge +60%. Dock ligger bara 7% av mina investeringar där så det har inte gett så enorm påverkan.

1 gillning

27% upp
bästa
Kancera
Adverty
Hanssa Biopharma

Sämsta
Immunovia
Climeon
Chromogenics

1 gillning

Upp drygt 20%. Det kan jag tacka AMF Småbolag, PLUS Småbolag och Robur Ny Teknik för. Lekhinken gick bra med Nvidia som draglok, blev inte så mycket i rena kronor dock. Blir spännande att se hur 2021 blir.

Tyvärr inte. Globalt index var ingen höjdare för en svensk investerare 2020. Länsförsäkringar Global Indexnära upp drygt 2% för året.

Fick med andra ord spö av både stockholmsbörsen och den genomsnittliga avanzianen men god mariginal.

Landade på +20. Frugan slog mig med råge så nästa år tar hon taktpinnen👍 Gott nytt år

+23,5% för mig. Draglok har främst varit Proethos fond som ligger +47,5% från köp.

1 gillning