Ett år från tullbotten, hur mycket är ni upp mätt på ett år?

Det är nu ett år sedan botten av tullkaoset. Låt oss ta ett ögonblick och titta på hur våra portföljer presterat sedan dess. Hur trodde ni, för ett år sedan, att det skulle gå? Och med tanke på att det gått ned lite på sistone så är det värt att minnas hur det kan vända.

Själv är jag upp 32,8 % över ett års tid. Inte illa, med tanke på att vi är mitt i en geopolitisk kris!

2 gillningar

I vilken valuta?

2 gillningar

Själv ligger jag på +22,1% på Avanza och 20,2% på Lysa. Helt ok! Du ligger bra till, vad har du investerat i?

1 gillning

Enligt grafen i Avanza appen ca 25% upp

1 gillning

Svenska kronor, tänker jag är underförstått om inget annat anges.

Jag har 20 % tillväxtmarknader (ex Kina), vilket straffat sig i många år, men till slut betalat tillbaka med råge senaste året. Den har rusat över 47 % på ett år.

3 gillningar

Om börsen står stilla i ett par dagar så kommer det vara 29% upp över det senaste året för globalindex i EUR (WEBN).

1 gillning

51,8% på Nordea

1 gillning

+20,61% ett år

1 gillning

Mitt innehav har ökat 27.05% på ett år.

1 gillning

Vilken skillnad mot LF Global som bara är upp 10,64%

Edit: Måste blivit något fel när jag kollade igår. Idag står det att LF Global är upp 24,71%

Tyckte väl att det lät orimligt

1 gillning

En delförklaring är att WEBN inkluderar tillväxtmarknader. De har som sagt rusat senaste året. Det är också olika valutor, men en snabbkoll ger vid handen att eurokursen står ungefär i vad den stod i för ett år sedan.

2 gillningar

Värt att tänka på: Såhär lät det i forumet för ett år sedan:

Ett år senare verkar allas portföljer vara upp minst 20 %, trots att vi är mitt inne i en världsomspännande energikris. Det är svårt att sia, speciellt om framtiden.

1 gillning

Ja, man får ju lite perspektiv när man kikar på ett års-grafen. Rätt så galen utveckling med tanke på omvärldsläget idag. OMXS30 GI är upp över 30 % på ett år. Själv ligger jag på +29,49 % men jag tror inte Trump får till en “deal” med Iran före hans utsatta deadline.

Det har ju varit turbulent senaste månaden, eller ja hela året, men tittar man tillbaka så ser jag att 1 år är +56,90%. Det får man ju var rejält nöjd med. AW portfölj med stor inspiration från Zinos portföljbygge - men en rejäl portion konvexitet och den består i guld, silver och miners. Samt är belånad. För andra portföljer (pensionssparande i AW inspirerade portföljer utan belåning) ligger på ca 36%.

1 gillning

Mitt Lysa 100% aktier på 12 månader är uppe

• 22,37% kommer inte ihåg vad jag trodde då om hur det skulle bli.

Hyfsat upp trots alla gupp

3 gillningar

Det är inte (längre) upp lika mycket som det gick ner precis innan. Men hade en ny ATH i februari, mindre än ett år efter tullraset.

10% upp senaste 12 månaderna.