Den gröna grafen är egna portföljen
Min aktieportfölj.
Har tyvärr ingen graf för fonderna då de är utspridda på fyra institut, men de hamnar på runt 13%.
Allt i SEK.
HejNoomi!
Det är 2 aktier som är draglok i portföljen;
Sandisk upp 241% western digital upp 80%
Har totalt 8 aktier lite miners +saab är de övriga
Började köpa in Sandisk och western efter att jag avslutade Lf globalfond .
Började köpa in mig 25 september förra året.
MvhBengt
Jag glömde att sådana här trådar alltid lockar de som fått överavkastning, och ofta får svar med bara någon procentsats eller skärmdump. Min tanke var främst att man ska reflektera över hur det var full kris för ett år sedan och domedagsrubriker, men sedan dess har det gått bra. Egentligen inte särskilt intresserad av folks faktiska siffror. ![]()
(Men tråden var nog dåligt formulerad för diskussion.)
Jag vet inte… ”Bra”… Det har ju knappt ens gått sidled, nedgången där pajade hela det kalenderåret.
20,86%.
Kul, trodde det var mindre, i ärlighetens namn. ![]()
46% på Avanza.
Trodde att återhämtningen efter Trump-Taco-Tull-Chaos skulle ta längre tid, men tänkte ändå att det skulle toppa under senare delen av 2025 (vilket för min del mer eller mindre skedde). Sedan tycker jag fortsatt att marknaden är överhettad och jag tror att ytterligare korrigeringar kommer att komma.
Förvisso var jag vid ATH för några veckor sedan, ena portföljen +42% senaste året och den andra är +58%, men har aldrig suttit på så här stor kassa tidigare.
Utvecklingen på Avanza tar ju med hur mycket du själv satt in, inte en ren utveckling av investeringarna, så blir ju missvisande att jämföra sinsemellan - eller rättare sagt, helt irrelevant.
Det har väl gått som tänkt, det är upp och ned, men i slutändan upp. Som vanligt.
Var det menat till mig? Jag pratar inte om insättningar öht.
Nej då hade jag svarat dig.
Jag bemötte de som bara postat en bild på sin Avanza-graf eller %.
Jag förstår din tanke. Då, för ett år sedan var första gången på nästan 10 år jag sålde av en del, ca 15 %. Inte tillräckligt för att spela någon roll om det verkligen hade skitit sig, men nog för att känna att jag gjort någonting.
Med det sagt, upp 24,76%, bra drag i AuAg silver bullet som blivit mer än bara lekportfölj.
Blev en skojig bil av det.
Om du tittar på utvecklingen i procent på Avanza så använder de TWR som inte påverkas av insättningar och uttag.
Ja, det är lätt att tänka att när det lugnar sig så köper man in sig igen. Men vad som oftast händer är att börsen stiger innan det lugnat sig, och man känner att det här kan inte hålla, det kraschar snart igen. Botten på grafen är inte när man är ute ur krisen, utan ofta långt innan, och svår att se när den händer. För ett år sedan trodde många att det skulle bli mycket värre. Det talades om en ny depression.
Ja förlåt nu var jag för snabb i tanken, rätt ska vara rätt!
Köpte svenska aktier omkring tullbotten och de ligger idag +42,65%. Något snäpp starkare utveckling än hos OMXS30.
Hej!
Jag ligger på +20.57%, känner mig nöjd eftersom jag är passiv i mitt sparande. Sparar i billiga indexfonder och låter allt vara som det är.
Har ca 879kkr sparat och 15år kvar till pension, sparar 5500/månad, så det här kommer att bli bra på sikt. ![]()
Typ +26-28% nånstans. Tack Gud för aktier! Lökigt med sega, tråkiga fonder.
+40,5%. Har runt en tredjedel aktier (som presterat lika bra som de andra två tredjedelarna bestående av fonder).