Då var den här. Avanzas årssammanställning som man kan jämföra - även om det är typ två veckor till årsskiftet. Så det är bara att dela med sig, hur gick det? Blir det bubbel eller gravöl?
Sonen ligger dock på imponerande +19% på sitt ISK ![]()
Dottern +9,76%…
Skyller på min stora del global index.
Aningen snopet - var tung i aktier tills jag hittade RT runt påsk och sålde av allt för DNB global indeks.
Mina innehav var bl.a Nvidia, Googl, AMD, SAAB, majoriteten som rusat 100%+ från vad jag sålde dem för i tariff-kaoset.
Men man ska ju såklart inte back-tradea, och jag satte mig ju i en bättre båt vilket i längden nog kommer visa sig bättre, även om år 1 känns lite surt😄
Gravöl. Med dollarkursen som sänke.
”Barnens” ISK ligger bättre till med +10,35% pga rejäl home-bias
Rikatillsammans, forumet där det är konsensus att investera i global index, men där alla slår global index ![]()
Ganska nöjd då jag har stor andel räntor på grund av att min “mellanriskportfölj” är placerad på Avanza.
Lekhink med viktning mot mot guld och uran vägde upp ändå. Ibland ska man ha tur ![]()
Bra jobbat!
men..hur gick det på LYSA @janbolmeson ?
-0,91. Allt i global index. inga nya insättningar. dom går till SAVR. Där har det gått bättre ![]()
Bara köpt index och sverige som vanligt. Missade lite i dippen då jag behövde pausa mitt sparande pga jobbyte annars hade jag nog gått plus någon procent.
Notera att man undvikt att skriva minus för mig. ![]()

-6,23%
Vann jag?
(Flyttade TJP till Avanza precis på toppen så vet ju vad det beror på)
Helt OK.
Mer intressant dock att kolla hela portföljen över alla aktörer. Finns säkert någon tråd för det också ![]()
![]()
Har inte avansa.
Men i sek så ligger jag ca 1.5% plus.
I USD ligger jag ca 18% plus.
Lekhinken ligger på ca 80% plus i år, i sek, men den är så liten, så spelar mindre roll.
Har bara räknat privata ISKn.
Får se vad som hinner hända innan nyår.
Också skönt att jag månadssparat hela året, så har köpt mycket fonder till bra pris.
Målet för 2026 är att inte behöva trappa ner månadssparandet!
Ja de var nog roligare för de som investerar inhemskt pga bananeffekt eller vad det nu var
inte ens jag slår dem trots amd, nvidia inhandlat 4/4. Kan ju vara roligt att se hur mycket Sverige bias ni har som fick så högt. Sedan vet vi ju omvänt hur det gick för er 2024 ![]()
+3.2 %
Låt mig göra en prediktion, övervägande majoriteten här som redovisar kommer vara Sverige bias , allvädersportfölj och Global, BTC kommer lysa med sin frånvaro ![]()