Ditt Avanza-år 2023

Då har Avanza släppt “Mitt Avanza-år 2023”. Så låt se, hur gick det för dig? :slight_smile:

Här är mitt aggregerade resultat för alla portföljerna:

Du får gissa vem i familjen som stod för detta: :see_no_evil_monkey:

10 gillningar

Såklart att du ska komma och överglänsa oss alla Jan!
Du lyckades bättre än snittet…

Om nån nu vill veta.

4 gillningar

Mitt bästa år hittills! 54% kan man inte klaga på.

9 gillningar

Men ändå underpresterat både omx30,Global index och Usa index.:joy::joy::+1:. Me kolla snittet ligger på ca.10%. :grin::raising_hand_man:

1 gillning

Wow! Imponerande. Vad har du placerat i för att uppnå det resultatet?

Jag misstänkte att det skulle komma sådana raketer :rocket: :joy::joy::+1::raising_hand_man:.

Det gick ok…

3 gillningar

Mycket exponering mot kryptovalutor, mitt stora bet har varit Coinbase, upp 150% i år som lyft portföljen.

2 gillningar

Du vil skrita lite du med :two_hearts::raising_hand_man::joy::+1:

1 gillning

Misstänkte att det var pengar som växer i rymden :+1::+1::joy::raising_hand_man:. Det räknas intte som investering på börsen för att vara med och tävla om 1-a plstsen :raising_hand_man::joy::grin::hugs::+1:

Mer att jag låg utanför marknaden när börsen föll med typ 6% i Januari, tack vare avanza global och en jävla massa tur. Inte som din otur när du ligger utanför marknaden :wink:

1 gillning

Bra marknadstajmning och fin magkänsla kallas det på fin svenska :joy::joy::+1:

2 gillningar

0%!

Jag har ju inte Avanza. :see_no_evil::rofl:

3 gillningar

Ska vi starta en hedgefond där vi säljer in alfa? :d

1 gillning

Det räcker nuuu :joy::joy::joy::two_hearts::grin:.

Blir bättre nästa år!

1 gillning

Blev chockad att jag ”slog snittet”.

Mycket pillande som kostat avkastning.

En Lysa 70/30 hade gett mer än att försöka ”optimera portföljen och maximera avkastningen med 100 tals timmar betänkande och ”analyser” etc

Hoppas kunna hålla mig passiv med en enkel ~90/10 framöver.

5 gillningar

Du tycker det har varit dåligt i år? :joy::grin:

Jag äger en fond, gissa vilken kategori :sweat_smile:

1 gillning

Två börsdagar kvar på året + fördröjda fondkurser, men Avanza kunde inte hålla sig :slight_smile:

Gick bättre än väntat för året då jag egentligen började flytta över till marknaden under sommar/höst. Amf småbolag är det som drivit upp, Storskogen som är den andra delen i portföljen är fortfarande på minus.

2 gillningar