Ditt Avanza-år 2023

15,05% här… Helt klart nöjd med det. Tror det var mest EM som drog ner det.
Jag avyttrade Avanza EM tidigare i år (av eg politiska skäl) och sen dess bara haft AMF Global.

1 gillning

Slår den ihop alla portföljer eller vad? Har inte sålt ett dugg i år, bara månadsköpt enligt Högrisk/pensions portföjen. Den där handelsbanken småbolag har ju typ alltid gått dåligt. Och EM gick inte heller så bra i år.

Sen har jag en hel del tjp i andra banker också :joy:

2 gillningar

Om man som jag inte är så haj på formler och inte har Avanza. Finns det något sätt att räkna ut min avkastning för året på mina olika banker? :blush:

20,67%. Jag utgår från att den tar ett genomsnitt på hela ens sparande på plattformen, så det hade varit lägre om jag haft mina sparkonton hos Avanza.

4 gillningar

Har inte Avanza men om jag räknar i hop hela min portfölj som är en 50/50 inklusive bankkonto och trad förvaltade försäkringar/aktiefonder så är det +14%
Ett bra första år att leva på kapitalet.

5 gillningar

Nästa år ska jag köpa en aktie var av de 100 mest spekulativa aktierna och inte ha nått mer på Avanza. Sedan dagarna innan det är dags för Avanza-året 2024 att fastställas säljer jag av alla aktier utom den som gått bäst och flyttar pengarna från försäljningarna till ett bankkonto utanför Avanza. :money_mouth_face:

Varför då?

För att vinna tävlingen här 2024 såklart! :rofl:

Det kan bli en dyr seger :sweat_smile:

Allt för att vinna… !

Billigare att ljuga då😉

3 gillningar

Kanske får skapa en ”generera din egen Avanza-året screenshot med valfri siffra” App istället. Känner på mig att det kommer bli en storsäljare.

1 gillning

Jag är nöjd

2 gillningar

Ändå nöjd för en 90/10 portfölj :ok_hand:

4 gillningar

Ska rama in fotot och ha på sängbordet tänkte jag

6 gillningar

Synd att det är lekhinken mest.

2 gillningar

Hamnade på +17,39 %.

En fråga dock, jag har en portfölj där jag har typ 95 % av mina pengar på avanza. Innan jag började invstera i index så köpte jag Fingerprint för 35 000 kr på detta ISK och först låg jag typ 300 000 kr plus för att sedan sluta med att sälja av för typ 10 000 kr. Jag gick således rejält minus. Så kollade jag “hur har din portfölj gått från start?” och såg att jag låg typ 0.0x % plus. Hur fan räknar avanza?

Jag menar, jag förlorade max 20 000 kr men min indexportfölj är miljonbelopp och således har jag gjort flera hundra tusen kr plus i år men ändå ligger jag 0.0x % plus från start. Tar den bara procentuellt? Skulle dom räknat med totala avkastning så borde den ju ligga betydligt högre.

Gick helt ok.

1 gillning

En hel del tur.

3 gillningar

Det var ett redigt kapital du har :+1::clap: