Er utveckling i år?

Finns säkert någon tråd/sub-tråd om detta, men likafullt- Hur har det gått för er i år?

Jag är sedan årsskiftet fullt investerad i en global indexfond (LF Global) och har klarat mig relativt lindrigt (än så länge) - minus 7.18%

2 gillningar

-12% i år (10 tecken)

minus 8.72 % i år

-9.8% på mig. Är nöjd med tanke på att jag haft en del btc och eth som dragit ned mig. Men det visste jag ju att det fanns en risk.

Finns det något sätt på Nordnet att dölja enskilda aktier från % uträkningen?

Vet inte hur det funkar på Nordnet, jag använder Avanza och där kan man välja att sätta ett konto som ”dolt ” varpå dessa inte räknas med. Men då måste en ju ha olika ISK-konton för de olika typer av investeringar man vill åtskilja

Mitt långsiktiga sparande till pension ca -14%

Opti 9 -8,5%

Hur ser det ut för en Lysa 100% aktier?

1 gillning

Har ingen Lysa 100 aktier. Min Lysa 97 aktier är minus 6.41 % i år. (Tänker att det kanske ger något att jämföra med i alla fall.)

Kollade nu.
-6,41% kan omöjligt vara hela detta året…

Blir inte så sugen på räntor när jag ser denna :sweat_smile:

Stämmer, sorry, startade den i februari…

Högriskportföljen (indexfonder, guld & råvaror): -1,79 %
Tjänstepensionen (mest indexfonder): -12,1 %
Barnsparportföljen (endast Lysa aktier): -6,74 %
Allvädersportföljen: -1,25 %
Mellanriskportföljen (Lysa & Frejvid): -0,52 %

Högriskportföljen har räddats helt av innehaven i råvaror och guld, dem borträknat ligger den på -8,85 %.

2 gillningar

-5,88% i huvudportföljen.

1 gillning

Ogillar att skryta så jag delar med mig av mina sämsta portföljer:

R50 som är tråkiga gubbaktier: -34%
R100 som är förhoppningsbolag och fyllekörning: -25%

Lite förvånande faktiskt men så ser det ut. Roddar åttasiffrigt.

LF: -5.07%

Lysa: -11.46%

Avanza: +0.54%

Hoppas - och faktiskt tror - att jag har utvecklats som pappa, kompis och företagsledare. Ingen aning vad som hänt i depån.

Goda resultat brukar följa dom som vill göra gott åt andra.

Njut av sommaren!

10 gillningar

+0.09% hitintills i år.

Förmodligen sämst i forumet:
-74% på aktier
-9,5% på fonder
-42% som helhet på konto

Har lärt mig en läxa.

5 gillningar

Jag summerar efter varje månadsskifte, men utan insättningar och räknat från nyår till början av juni: -13,5% enligt mitt calcblad.

En stor del är en fastighetsfond i min överdimensionerade högriskhink. Å andra sidan har fallet i samma hink bromsats av SHB hållbar energi i samma hink.

I år är det bara röda hinkar som gäller för många :partying_face: . Det måste kännas lättare när man har 4 röda hinkar än när man har allt i en röd hink eller hur @angaudlinn :grinning: ?

2 gillningar

-15,68 på Lysa, -15.23 på fonder, -34,27 aktier… :money_mouth_face: