Det gäller väl att dela innan börsen rasar in mot det nya året
![]()
Avanza är exklusive krypto för mig så jag är helnöjd!
Det gäller väl att dela innan börsen rasar in mot det nya året
![]()
Avanza är exklusive krypto för mig så jag är helnöjd!
Jag är nöjd. Och då sålde jag ändå av 200k i somras för bilköp.
Sen blev det lite extra köp av sälj av lf global till fördel av Avanza global.
31.62% just nu!
Lekhinken +15.3% och indexportföljen +25.1% i år. Är hyffsat nöjd ändå ![]()
Mitt resultat hos Avanza är 0%. Har ett konto jag aldrig fyllde på. ![]()
Men jag har fått 33.28% i avkastning totalt hos mina indexfonder, Lysa hållbar och min KF fram tills idag. Så är helt klart nöjd. ![]()
Har inte pillat heller, så minimalt med pyssel.
Mod. får ta bort om fel tråd.
Men jag upplever att avanzas sammanfattning är dåligt för nya konton. Börjar jag året med 100 kr. Går 100% upp första halvåret.
Sätter sedan in 1000 kr, går 20% ned andra halvåret plockar den endast procent på året med den utdaterade referensen. Bara jag som upplever den lustig?
Bra är sammanställningen dock för scenariot. Har 100tkr, månadspara jämt 1 tkr.
Blev “bara” ~20% i år, fick ta ut lite för att betala räkningar under en period utan inkomst.
Revansch 2025!
Gick bättre än omx30 och bättre än amf småbolag som är största innehavet, med 100% homebias som portfölj. Får vara nöjd med det och inte jämföra med er globalister ![]()
Bra porftfölj! Gillar De första 4 fonder och Valour BTC Zero SEK som jag också äger ![]()
Ni får nog justera resultatet efter dagens utfall. Själv vågar jag inte vara optimist och ligger lågt fram till den 2/1.
Fast vi jämför oss med Avanzas info, som kom igår. Så blir knasigt att jämföra med siffrorna vid nyår.
”Hur gick det för dig i år?” Känns som man firar i förskott. Jag ser bara röda siffror i dag. Villket jag tror kommer utan tvekan spela några procent i min globala portfölj.
Återstår att se. Sen att jag skrev den 2/1 är för då får man med fram till 31/1. 1/1 är börsen stängd.