Ditt Avanzaår 2024

Det gäller väl att dela innan börsen rasar in mot det nya året :see_no_evil: :chart_with_downwards_trend:

Avanza är exklusive krypto för mig så jag är helnöjd!

7 gillningar

Jag är nöjd. Och då sålde jag ändå av 200k i somras för bilköp. :sweat_smile: Sen blev det lite extra köp av sälj av lf global till fördel av Avanza global.

4 gillningar

31.62% just nu!

3 gillningar

KF, ca 2.7Mkr kapital

4 gillningar

16,43%, lite för sverigetung :sweat_smile::joy:

7 gillningar

Lekhinken +15.3% och indexportföljen +25.1% i år. Är hyffsat nöjd ändå :santa:

1 gillning

Mitt resultat hos Avanza är 0%. Har ett konto jag aldrig fyllde på. :see_no_evil:

Men jag har fått 33.28% i avkastning totalt hos mina indexfonder, Lysa hållbar och min KF fram tills idag. Så är helt klart nöjd. :partying_face:

Har inte pillat heller, så minimalt med pyssel.

3 gillningar

Mod. får ta bort om fel tråd.

Men jag upplever att avanzas sammanfattning är dåligt för nya konton. Börjar jag året med 100 kr. Går 100% upp första halvåret.
Sätter sedan in 1000 kr, går 20% ned andra halvåret plockar den endast procent på året med den utdaterade referensen. Bara jag som upplever den lustig?

Bra är sammanställningen dock för scenariot. Har 100tkr, månadspara jämt 1 tkr.

2 gillningar

Lekhink-konto: +48.5%
Indexfond-konto: +26.64%
Collector buffertkonto: +2.3%

2 gillningar

1 gillning

1 gillning

Blev “bara” ~20% i år, fick ta ut lite för att betala räkningar under en period utan inkomst.

Revansch 2025!

1 gillning

Gick bättre än omx30 och bättre än amf småbolag som är största innehavet, med 100% homebias som portfölj. Får vara nöjd med det och inte jämföra med er globalister :wink:

3 gillningar
3 gillningar

Bra porftfölj! Gillar De första 4 fonder och Valour BTC Zero SEK som jag också äger :slight_smile:

1 gillning

Har blivit successivt mer viktad mot USA/globalfond under årets gång

6 gillningar

Ni får nog justera resultatet efter dagens utfall. Själv vågar jag inte vara optimist och ligger lågt fram till den 2/1.

3 gillningar

Fast vi jämför oss med Avanzas info, som kom igår. Så blir knasigt att jämföra med siffrorna vid nyår.

”Hur gick det för dig i år?” Känns som man firar i förskott. Jag ser bara röda siffror i dag. Villket jag tror kommer utan tvekan spela några procent i min globala portfölj.

Återstår att se. Sen att jag skrev den 2/1 är för då får man med fram till 31/1. 1/1 är börsen stängd.

1 gillning