Avanzas påskspecial

Hej, är det någon mer som drabbats av tråkiga hack i grafen på sina konton, som inte orsakats av underliggande värdepapper ?

Har kontaktat avanza utan att få svar. Har i alla fall läst på om ISK-flytt… för det här sänkte mitt förtroende för dom.

Vad konstigt :sweat_smile: Jag använder Nordnet och har inte sett något liknande där.

Dock har jag sett en aktie som gick ner mer än 100% och vände uppochner på hela grafen :joy: Jag tog inte bild på det men företaget bifogar jag i bild nedan ändå.

1 gillning

Från denna twitter-tråd. Avanza är alltid snabba på att svara på Twitter.

4 gillningar

Tack Johann !

Hojta till om det händer, då flyttar jag från Lysa till Avanza :slight_smile:

2 gillningar

Vet inte om detta är samma fenomen, men det återspeglas åtminstone inte i någon av de underliggande tillgångarna på det kontot. Dock hände det inte med alla konton, detta var ett ISK. Men en KF med samma värdepapper (om än i andra proportioner) hände inget särskilt med. Detta är en portfölj med väldigt låg risk (ca 40% aktier), 20% cash, 20% guld och 20% räntor. Det brukar inte svänga 5% på dagsbasis så att säga.

1 gillning

Svarar på mitt eget inlägg. Nu ser det ut såhär. Puckeln är borta. Verkar varit för mycket påskmust på Avanza.

Men du har väl bara fått mer i procent, inte i kronor? :rofl: