Utveckling då endast svenska börsen är stängd?

Tittade på värdet på mina globala fonder och såg att de inte hade förändrats något. Ändå steg tex den amerikanska börsen igår.

Borde inte gårdagens utveckling i världen avspeglas i fonder med utländska aktier som handlades igår, även om den svenska börsen var stängd igår?

Eller har jag missförstått något?

Är det svenska fondbolag? I så fall gäller väl att de uppdaterar på arbetsdagar antar jag.
Du kommer se utvecklingen när de uppdaterar nästa gång, du behöver inte vara rädd att du går miste om någon avkastning.

2 gillningar

La en (Ganska stor) order innan 10:00 på Avanza Global i torsdags. Undrar om fredagen räknas som Affärsdagen då NAV-kursen sätts för den, eller kan det till och med vara på samma dag?

Skärmklipp

Blir ju lite speciellt när det är Amundi Index* MSCI World I13SK-C som är den underliggande fonden den investerar i? Känns som jag missar en del uppgång :joy:

Är ganska säker på att det är idag som är affärsdag tyvärr. Jag köpte lite Avanza Global/EM också innan 10 i torsdags och fick imorrn (7 april) som “ses tidigast på kontot” vilket borde betyda 6 april som affärsdag.

Min gissning också tyvärr, skickade en fråga till Avanza för att se om så är fallet.

Ja. t.ex. LF index. Det står fortfarande samma belopp på fondernas värde och torsdag som senaste. Men kanske slår de ihop allt och uppdaterar ikväll. Ska hålla lite koll under dagen. Nyfiken.

Mina senaste köp i Avanza Global har affärsdagen på avräkningen satt som dagen innan jag ser pengarna på kontot. Men det är inte supertydligt vilken dag de fastställde kursen.

Svar från Avanza… 6e april affärsdag

2 gillningar